tisdag, november 01, 2005

Mrs H

Såg hos Sessan att Mrs H äntligen har öppnat sin webshop nu.
Fraktkostnaden ligger på 150kr, då får man paketet levererat hem till dörren. Perfekt om man köper dyra kläder, men tyvärr verkar detta gälla även om man enbart ska köpa ett läppglans. Hur har de tänkt här?
I skönhetskategorin finns märken som DuWop, Dr Hauschka och Smith´s Rosebud.
De ska framöver också sälja Becca, en makeup serie från Australien, som jag inte hört ett dugg om innan. Kikade lite på deras hemsida, och förpackningarna är iallafall fina. Verkar vara ett märke som satsar på bra basfärger.

11 Comments:

Blogger Lisa said...

Jag bor i stockholm. Vill du ha ett läppglans så kan jag köpa och skicka det mycket billigare om du vill.

3:39 em  
Blogger helena said...

Tack, vad snällt! Ska lägga detta på minnet :)

4:56 em  
Anonymous Anonym said...

Becca gör fantastiska underlagsprodukter! Grundaren(Rebecca kommer inte ihåg efternamnet, australiensk make up-artist) av märket är besatt av perfekt hud.

Tydligen ska det finnas en megagrym concealer! Och det bästa är, precis som med mitt favvomärke gällande make up-bas Prescriptives; det finns M-A-S-S-O-R av nyanser och färgval av krämerna och concealern. Inte sedvanliga, fjantiga typ 7 stycken som det oftast brukar vara här i Sverige...

Misstänker dock att Mrs H kommer ta sedvanliga, fjantiga överpriser också. Och eftersom Becca var ganska dyrt i hemlandet vågar man knappt föreställa sej vad kalaset kommer gå på här...

9:01 em  
Anonymous Anonym said...

Har hört att Becca är ett ganska dyrt märke. Att produkterna är ganska parfymerade. Bra kvalité men om det är tillräckligt bra kvalité för att det ska vara prisvärt återstår att se. Concealern ska visst vara väldigt bra.

10:12 em  
Blogger Karolina Lassbo said...

Ett läppglans borde ju inte kosta mer än 10 kr att skicka ifall det inte är stålburk... Okej om man vill ha vadderat skydd runt, då blir det tyngre, men det borde i alla fall inte gå över 10 kr.

(Jag står och väger brev på mitt sommarjobb varje dag så efter ett tag får man en viss fingertoppskänsla. Nej det är inte posten, det är en advokatbyrå)

12:10 fm  
Blogger helena said...

mari: ja, priserna var rätt höga, iaf på det de visar på hemsidan.

karro: tradera taxan på läppglans är 2 frimärken. Det är lagom :)

9:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har en krämrouge från Becca som jag fullkomligt älskar! Färgen tror jag är Turkish Rose. Helt klart värd varenda öre [fast då köpte jag den i US så jag vet inte vad priset ligger på här hemma].

9:44 em  
Anonymous Anonym said...

Becca har helt godkända produkter enligt mig. Var inne på Mrs H förut och fick testa lite olika sminkprodukter. Ögonskuggorna finns i snygga fäger och de verkar sitta bra. Köpte en glans-bas som man kan ha både på ögon/kinder/läppar. Jag är iaf nöjd trots priset!! :)

1:50 em  
Anonymous Anonym said...

Och angående priser så ligger ögonskuggor (en liten rund palett) på cirka 250-275 kronor styck. Mitt glans kostade 275 kronor.

1:52 em  
Anonymous Anonym said...

Tänkte att jag skulle tippsa dig som är smink guru om lite grejer jag prövat från YSL´s nya linje PUR. Skumansiktstvätten är super - den bästa jag någonsin prövat, ögongelén - ingen revolution, ansiktskrämen - super för normal hy - massor av fukt. Du kan läsa mer på min blogg.

4:37 em  
Blogger helena said...

Tack för infon! Man kanske ska ha lite koll på Becca framöver då.

sandi: tack för tipsen!

4:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home