lördag, november 26, 2005

Julfint

Riktig najsig shopping på Kicks idag. Planen var att leta efter en snygg guldskugga och så ville jag kolla in en julgransgrön glittereyeliner från Viva La Diva.

En grön eyeliner med silverglitter i från Viva La Diva, 65kr. Egentligen hade jag hellre sett att den var genomskinlig med grönt glitter. Men den här är säkert användbar den med.

Kunde inte låta bli att klämma lite på den här också. En klar eyeliner där det är det bronziga glittret som ger färg. Viva La Diva, 65kr.

En av mina favoritskuggor är Loréals Holographic, 90kr. De ger supersnyggt metallicskimmer. Den beiga är ett jättebra köp, matchar eller hottar till vilken annan skugga som helst.
Den här färgen heter Kryptonite green och är guldigt ljusgrön.

Och så nåt till lipsen såklart. Loréals Glam Shine är ett säkert kort. Kampanj på Kicks just nu, 75kr. Den här färgen heter Sand Crystal. Är ljust beige med lite guldigt skimmer. Kommer bli supersnyggt att matcha till det övriga i dagens inköp. Den här typen av färg är också perfekt att ha på läpparna till väl markerade och sotiga ögon.

IsaDoras trippelskugga nr 83 Antique Jewels, 95kr. Egentligen föredrar jag många andra budgetskuggor framförIsaDora. Men jag kunde inte hitta just den guldiga nyans jag var ute efter hos nån av de andra märkena. Här är dessutom alla tre riktigt snygga och användbara, så jag ger det en chans till. Bilden blev rätt mörk. Tänk er färgerna ett snäpp ljusare.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag har en fyr-skugga från Isadora som är skitbra, jag har helt slutat snacka skit om det märket ;) mjuka fina skuggor - helt okej budgetskugga!!

6:12 em  
Blogger helena said...

Inget skitsnack här inte. Om det nu inte rör snordyra märken som inte håller måttet, de kan förtjäna lite smutskastning ibland ;)
IsaDoras skuggor har mkt goda egenskaper som t ex ett lågt pris och en uppsjö med roliga färger. De brukar också lyckas riktigt bra med färgmatchningarna på sina paletter.
Men jag och IsaDoraskuggorna har inte klickat riktig bara.

6:23 em  
Anonymous Anonym said...

Snyggt! Glittereyeliner har jag aldrig testat, däremot använder jag vanlig eyeliner dagligen... Lägger man på den precis som vanligt närmast övre fransraden? Kan du inte ta några bilder då du har den på? ;-)

7:08 em  
Anonymous Anonym said...

Är det bara jag som tycker att de sk budgetmärkena som Loreal, Isa Dora med flera har ökat rejält i pris de senaste åren?

9:20 em  
Blogger helena said...

millan: Ja, man målar på som en vanlig eyeliner. Om det är en genomskinlig med färgat glitter (som den bronziga) så har man ju lite fler användningsområden och kan måla lite vart man vill.

mari: Det kanske de har? Det har ju iaf kommit flera märken som ligger ännu lägre i pris som är fullt dugliga.

1:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Den gröna skuggan var väldigt fin. Har en underbar från Nivea, men kan inte riktigt få det att se snyggt ut.. : ( Kan du inte lägga upp en bild när du använt den senare nångång? : )

3:54 em  
Blogger helena said...

Bilder kommer framöver.

Linda: den är inte kritvit utan lite varmare i nyansen. Jag använder den som highlighter under ögonbrynet. Lägg den ungefär från globlinjen och upp till ögonbrynet. Passar att matcha till en massa andra skuggor också.
Den mellersta lägger jag över hela den rörliga delen av ögonlocket och suddar in den så övergången till det ljusa blir snygg. Kan nog vara snyggt att ha denna under ögat också. Den mörka lägger jag längs globlinjen för att få djup.

4:05 em  
Anonymous Anonym said...

Jag blir alldeles för inspirerad av dig,du har lyckats med det omöjliga - fått Madelene Nattfrost att bli sminkintresserad! Igår var jag in på Kicks (där jag numera är MEDLEM!)och köpte en ny mascara,och en Loréals Holographic ögonskugga,den guldiga som ska passa så bra med grönt. :)

11:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home