onsdag, december 07, 2005

Nu var det slut igen

Dags för "varför tar allt slut samtidigt"-shopping, igen. Den tråkigaste av shopping, om man bortser från toapapper och dyr receptbelagd medicin då.
Ny bodylotion ska det bli, det lutar åt apotekets nya Olivia. Men det hänger på doften.
Ska kolla om de har någon passande ansiktskräm på apoteket också. Cliniques super defense passar inte min hy alls just nu. Det säger bara slurp och sen stramar det som sjutton under dagen. Det känns inte så kul att behöva använda mer än dubbla dosen för att det ska bli bra, när den är så pass dyr.
Nån som ska shoppa nåt roligare?

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tråkigt men du får i alla fall prova något nytt, och det är alltid spännande!

För mig blir det julklappsshopping på Body Shops klubbkväll senare idag, roligt roligt! =D

12:13 em  
Blogger schmut said...

har du testat någon av make up stores hudkrämer? jag har varit lite nyfiken men vet ingen som jag testat.

12:26 em  
Anonymous Anonym said...

Apotekets Oliva doftar jättegott - svagt och nytvättat. Den finns både på tub och som "bodybutter" på burk. Jag har handcremen och älskar den. Kan även rekommendera apotekets märke Vichy, fast det är såklart lite dyrare än ACO. När jag var där sist så såg jag att man fick något på köpet när man köpte ansiktscreme från Vichy och det vet jag att du gillar! Gratis är gott! Vet dock inte om det gäller fortfarande eller exakt vad det var man fick. Glöm inte att anmäla dig till deras bonusklubb, vid 500 poäng (=kronor) får man nån liten present. Kolla på deras web får du se om du inte är med redan!
:-)
Katarina

12:33 em  
Anonymous Anonym said...

Måste bara tipsa om the Aroma Co:s olika body milks som finns på Pulpstore till nedsatt pris (32:- bara) Jag är en riktig torris och den var underbar på mej när jag hade gett upp hoppet om att hitta någon bra. Jag har vanilla & Honeysucklevarianten.

12:55 em  
Blogger helena said...

schmut: nej har inte testat nån av deras krämer, och jag har inte hört nåt direkt om deras kvalite av andra heller.

katarina: i love apoteket, klart jag har bonuskort :)
det blev oliva kroppslotion och vichy dagkräm.

1:03 em  
Blogger Alison said...

Ajaj, låter som att du kanske har hamnat i Clinique-fällan. Nu vet jag inte om du kör 3-stegsgrejen men den är ökänd för att torka ut folks hy. När jag använde Clinique för evigheter sedan fick jag använda allt fetare (och dyrare) krämer tills det slutligen bara återstod krämer för äldre hy, då förstod jag att något var fel. Har sedan dess hört flera hudterapeuter fullkomligen såga Cliniques hudvård.

1:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag var jättenöjd med Clinique och har ändå rätt torr hy. Fast har också hört om tre-stegsprogrammets nackdelar, men det har ju du (lipg.b.) också.

Jag behöver verkligen massa fukt och ibland lite fett på vintern. För tillfället har ett prov på ett fuktserum från Clarins hjälpt mot fnaset, men även Lancômes Nutrix och Decleors cremer är bra mot extrem torrhet.

Använder just nu Biotherms aquasource för torr hy och den är super!

1:40 em  
Blogger helena said...

Nej, jag kör MDs rengöring, har också blivit avrådd från cliniques 3-steg.
Jag hoppas bara att det inte är super defense krämen som gjort huden sånhär, jag gillar den jättemycket och den har funkat så bra tills nu.

1:41 em  
Anonymous Anonym said...

Jag var på Kick's på lunchen och kom som vanligt inte direkt tomhänt därifrån. Skulle ha make-up svamp, och så blev det en ögonskugga från Nouba och en nyhet från Lumene (Crystal Radiance - Skin Tone Perfector) som jag tänkte blanda med min foundation oxå.

1:52 em  
Blogger helena said...

crystal radiance, undrar om det inte var den jag har kollat på. En tub, lite ljust rosa sådär.
Då väntar jag på din recension innan jag köper ;)

1:57 em  
Anonymous Anonym said...

Japp, det är en rosa tub. I'll be back.

2:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home