onsdag, januari 18, 2006

The Enchantress

När Lancôme bjöd på en sneak peak på sin vårkollektion så hoppade jag inte jämfota direkt. Lite för kallt och pudrigt för min vårlook. Men jag skrev också att kollektionen kan visa sig vara roligare när man får ser produkterna. Och se, precis så blev det. För kolla på den här...

Colour Focus Palette 4 Ombres finns förutom i den här lila färgskalan också i fruktiga Enchanted Forest. Dosan är ju alldeles ljuvlig!
Juicy tubesen kommer i fem nya nyanser, och Sweet balm i två.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, man skulle kunna köpa den bara för askens skull. :) Så söt, andra kan vara så tråkiga.

1:31 em  
Blogger Therése said...

Nu blir det att fråga efter många råd här på en gång =)

Vad rekommenderar du för lipgloss om man har en tendens att få väldigt torra läppar när man använder sig av läppstift?

Läpparna kan vara jättebra innan, men sen efter ett par timmar blir de torra och läppstiften blir synligare där det är torrt.

Det känns som om lipgloss skulle va bättre, men ja funderar på vilket som skulle vara bra..

1:44 em  
Blogger helena said...

prinzessin: ja, ibland känns det nästan så :)

tess: kanske ett färgat läppbalsam av typen Fat Balm från Eyeko kan vara nåt? För mig funkar det jättebra i kylan.
När det gäller läppglans så tycker jag ofta att ju tunnare konsistens desto mindre "vårdande". Vissa tunna läppglans kan rent av vara uttorkande, så den typen undviker jag helt när det är kallare.
Fetare läppglans är bättre, t ex Macs läppgelé, eller Estee Lauders lipbalm.

2:18 em  
Blogger Therése said...

tack för tipsen =)

2:24 em  
Anonymous Anonym said...

hur är lancomes sweet balm? är det mer balm o inget glans el lite glans? tycker juicy tubsen är klibbiga...fast det kanske är svårt att få bra glans utan klibb...

Läste ju förut om ditt läppglans som luktade illa.. Har ett från MUS o älskar färgen. Det är samma typ av förpackning som juicy men med skumgummi på toppen liksom o nu tycker jag det luktar apa..Har ju inget kvitto, tror du man kan klaga??

7:46 em  
Blogger helena said...

De är inte lika klistriga utan mer åt läppbalsam hållet.
Oftast blir det mer glans med de klistriga, glansen håller iaf bättre.

Om du tycker att glanset från MUS har ändrat till en konstig doft helt plötsligt och inte är så gammalt ännu så tycker jag du iaf ska gå och visa det för dem. Jag har inget glans därifrån så jag vet inte om det är vanligt att de ändrar sig doftmässigt.

8:14 em  
Anonymous Anonym said...

nästa gång jag går förbi en MUS ska jag gå in o fråga..

Är glosset från victorias secret bra?
Sett att du har det som favorit men hittar inget skrivet om det..

12:06 em  
Blogger helena said...

linda: jag gillar mouth-watering varianten jättemycket. Det ger en sådär riktigt lackad finisch på läpparna. Bra hållbarhet och glosset går åt det lite klistriga hållet.

1:11 em  
Anonymous Anonym said...

menar du det gröna som du har bild på?? bjöd på tradera :) Jag är också beroende av läppglans:0)

2:26 em  
Blogger helena said...

ja, det gröna är en mouth-watering i "päron". Det blir helt genomskinligt på läpparna.

4:31 em  
Anonymous Anonym said...

japp den var en grön jag vann med:) kul att läsa att det verkar bra, luktar de gott?

5:48 em  
Blogger helena said...

linda: ja det tycker jag, lite lagom mkt

10:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home