lördag, januari 14, 2006

-97, -97... vart har du tagit vägen nu?

Hade tänkt att mejka mig lite 60-tal idag. Markerad globlinje, mycket eyeliner och spretiga fransar.
Men istället blev ögonen väldigt -97, eller iaf väldigt mycket mitt -97. Så här var jag mejkad i princip hela första halvan av det året.
Jag brukade grunda med en pudrigt matt foundation, Max Faxtor hade en flytande som blev till puder när den kom på huden det var min favorit. Rouge använde jag nästan aldrig. Jag måste ha sett rätt livlös ut.
Och lipsen, ja herregud. Hela munnen fylldes i med en ljust naturrosa eller nougatbeige läppenna för matt skulle det va, och konturen målades i en mörkare ofta brun nyans. Ja, vad ska man säga... var sak har sin tid, eller nåt :)
Andra halvan av -97 gjorde glittret intåg i mitt liv. Men det är en annan historia.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

kan man inte göra så att bilden förstoras om man klickar på den :)

6:31 em  
Blogger helena said...

den visas i originalstorlek i inlägget så förstorar man upp den så blir den nog bara grynig

6:40 em  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle på bal någon gång 94/95 och var på Åhlens för att köpa läppstift. Det skulle vara matt och jag kommer ihåg hur hur jag sa till expediten att jag absolut inte ville ha ett blankt läppstift, det var ju så fult. Brenda i Bevvan var ju tyvärr den man ville se ut som. (ha ha)

6:53 em  
Blogger sparris said...

Det är nästan så man vill leta upp lite bilder för att se hur man såg ut. :)

8:35 em  
Blogger helena said...

ja, jag fick sån flashback när jag sminkade mig idag :)

11:51 em  
Anonymous Anonym said...

Tycker att det är sååå snyggt men markerade ögon (som på din bild) funkar i alla "sminkmoden". Det ger liksom ett lyft utan att verka fejk.

9:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home