onsdag, januari 04, 2006

Gammalt och nytt

Har rensat lite bland sminket idag. Fyra gloss åkte i papperskorgen. Bland annat det konstiga läppbalsamet från Victorias Secret som visade sig innehålla gröna(!) glitterkorn.
Hittade en lösögonskugga från Mist som jag köpte i våras. Minns att jag tyckte nyansen var lite fel men nu tänkte jag testa igen. Med jämna mellanrum blir ju en färg som tidigare var fel plötsligt helt rätt. Öppnade locket och urk... den luktade permanentvätska, svagt men äckligt.
När man har kastat en massa grejer så blir det plötsligt väldig tydligt vad som saknas.
  • Svart flytande eyeliner
  • Svart matt ögonskugga
  • Barkbrun matt ögonskugga
  • Ett fast rosigt rouge utan minsta tillstymmelse till skimmer

Ja ni ser, det är bara helt nödvändiga saker på den där listan.

18 Comments:

Blogger Ilva said...

Jag alskar nar du kallar vad jag tror ar pulverogonskugga for losogonskugga, jag far sadana roliga associationer! Har jag gissat ratt eller AR det verkligen losogonskugga???

4:48 em  
Blogger helena said...

Jag tror du har gissat rätt, om jag fattar din kommetar rätt *s*
Lösögonskugga är finmald/pulveriserad ögonskugga.
Nu när jag tänker närmare på det så borde det nog vara ett mellanslag där mellan lös och ögon :)

4:51 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har en matt svart från MUS - den kan jag rekommendera -Poison heter den!

6:38 em  
Blogger helena said...

Tack för tipset sara!
Är den sådär riktigt svartsvart? Det är svårt att hitta såna tycker jag.

6:51 em  
Anonymous Anonym said...

jag har en mörkgrå från face som heter granit som är snygg:) dock inte lös..

7:16 em  
Anonymous Anonym said...

Smoke från MUS är mörkt mörkt mattgrå, mkt snygg. Och när du ändå är där, spana in Rich Bich Brown - matt mörkbrun. Tror du skulle gilla den.

10:47 em  
Anonymous Anonym said...

Ett tips på en bra svart eyeliner är Diors smala penna som man vrider fram den flytande färgen i, det blir tunna knivskarpa streck och den är mycket lätt att måla med! Sitter dessutom mycket bra.

9:28 fm  
Anonymous Anonym said...

Brita: Vad heter rouget från MAC?

9:41 fm  
Blogger helena said...

finfint! får se om jag hittar nåt idag.

10:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Den svarta från MUS är kolsvart =)

10:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Rich Bitch Brown ur Lars Wallin-kollektionen från MUS har varit min älskling nästan hela hösten och vintern. Den är ett must-have!

10:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Ett fast rosigt rouge utan skimmer är något som jag också är ute efter. Varför allt detta skimmer, överallt? Jag kommer ihåg ett fast rosigt utan skimmer från Lancôme för ca 15 år sedan...hm, kanske har kvar det ngnstans. Skrämmande tanke, men bakterierna måste ha självdött vid det här laget...

10:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Svart matt ögonskugga: Onyx från Joe Blasco. http://shop.hudoteket.se/shop/product/product.asp?productid=65551&visible=2

11:34 fm  
Blogger helena said...

Mitt närmsta MUS ligger ju i Borås så det dröjer nog ett tag innan jag kan kolla in de där.
Men hudoteket ligger minsann här i stan :)

2:15 em  
Anonymous Anonym said...

Perfekt inhandlinglista! lägg till ett frostrosa gloss bara...

11:41 em  
Blogger helena said...

jag har ett par frostrosa gloss, men det är inget jag har använt mig av så mkt det senaste. Däremot har jag ett skimrigt ljust sandfärgat gloss som kommer passa perfa till en matt ögonmejk :)

11:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Svartsvart ögonskugga har jag från Nars och fasta rosiga rouge utan skimmer (gillar inte heller det - så orgasm går bort) har jag ett mörkare från MUS och ett ljust från chanel.

En flytande eyeliner står på min inköpslista också - men tillsvidare så kör jag på min svarta skugga från Nars till eyelinern.

12:06 em  
Blogger helena said...

Jag är ju oerhört förtjust i mitt orgasmrouge, men det funkar verkligen inte till allt.
Nars har många skuggor jag skulle vilja kika närmare på.

12:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home