tisdag, januari 03, 2006

VRs rougetest

Idag var jag och köpte min första VeckoRevyn på nio år, klart Ebba kommer fixa en massa nya/nygamla läsare!
Köpte den mest för att jag ville kolla in hennes rougetest.
Bäst i test blev Beccas krämrouge, men rouge från både Clarins, Lancôme och Maybelline hamnade på andra plats. Det finns alltså ett och annat bra rouge därute.
Men Ebba, inte får man bästa resultat genom att använda en sådär enormt stor bortse.
Jag hävdar att en rougeborste ska vara mindre än en puderborste och ha rundad eller något snedställd top. Då har man kontroll. Och det vill man ha när man ska fixa fina rosor på kinderna.

Penslar från MAC.

20 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min rougeborste är helt fel märker jag nu. Måste åtgärdas snarast. Men hur är det nu man ska ta på sitt rouge för bästa resultat?

12:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Japp, kontroll är allt. Själv föredrar jag platta, men breda penslar.

Anna: rouge ska läggas där du är "köttigast" på kinderna. Le framför spegeln och känn/titta efter.

10:29 fm  
Blogger Lisa said...

jag håller med! den vita från MAC står på min önskelista! den är grymt bra.

10:33 fm  
Anonymous Anonym said...

tyckte också det såg skumt ut på bilden, lite grann påskkärringsrosor :) regeln är väl också stor borste till puder, mindre till rouge? har du något bra rouge att rekommendera?

10:59 fm  
Blogger helena said...

anna: det beror på helt vilket resultat du vill ha. Men jag gör som sara, le och börja måla där kinden är som bulligast, tona sen ut runt om och utåt.

anonym: ja, absolut en mindre till rouge. De större till puder och skimmer eller bronzing som man kanske vill ha lite lätt över större delar av ansiktet.
Jag älskar ju mitt rouge från Nars. Annars så är jag mest inne på krämrouge nu.

11:22 fm  
Anonymous Anonym said...

i agree. gillade för övrigt inte alls ebbas VR, då var fredag bättre

11:29 fm  
Blogger helena said...

jag är 28 och kanske inte riktigt tillhör målgruppen, men jag tycker den innehöll alldeles för många uppslag med vimmelbilder.
Men tester gillar jag, tester är bra :)

11:51 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag håller med om borsten. Upptäckte dessutom en del småfel på skönhetsidorna. Dior rouget som Ebba tipsade om heter Tahiti Pink och inte Pink Tahiti. Också finns Loreal eyelinern (Loreal super liner) i svart, guld och brunt. Inte bara i svart och guld. Är man petnoga så är man ;)

12:26 em  
Blogger Fru Choklad said...

Japp jag håller med. Borsten får inte vara monstruös. Då har man snart rouge i hela ansiktet och det ser ju bara oproffsigt ut!!!

12:50 em  
Blogger Hanna said...

Hej, jag har letat och letat efter svaret på den här frågan men hittar det inte. Och jag för för lat för att åka till stan och fråga på plats. Men kanske kan du ha koll?
Det är så att jag fick ett presentkort på FACE i julklapp. Tänkte ta en kurs där som ju kostar 495:- men det jag undrar är: får man produkter på FACE för summan, precis som man får på MakeUpStore?? Känns som de gör en stor miss annars när det gäller konkurrensen.. Vet du hur det är?

4:34 em  
Blogger helena said...

hanna: jag tror de kör samma erbjudande, jag har fått flera kommentarer om det här tidigare iallafall.

4:41 em  
Anonymous Anonym said...

Hanna: Jepp, det får man.

4:44 em  
Anonymous Anonym said...

Hanna: nej på FACE ingår inte produkter som på MUS. Det nyöppnade FACE i Lund har dock haft en öppningskampanj där man får produkter till värdet av sminkkursen.

9:58 fm  
Blogger helena said...

ajdå, fler bud? Vi måste ju få klarhet i det här.

10:04 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej,
Håller Face generellt högre priser än MUS? Kan rekommendera MUS glittereyeliner varmt! Men ofta har de otrevlig personal!

11:13 fm  
Blogger Anna said...

Hej, vart hittar man Nars rouge i Stockholm, finns det på NK eller Åhlens city? Bara måste testa färgen Orgasm som alla pratar om.

1:07 em  
Anonymous Anonym said...

Anna: finns på c/o Stockholm på Götgatan!

4:34 em  
Anonymous Anonym said...

Om man har en borste som den vita från Mac, hur använder man den då? Den är ju som sned. Vilken sida har man "upp"?
Kanske var en dum fråga det där...

5:39 em  
Blogger helena said...

li: jag har en som är ganska bred och snedställd som jag använder med den spetsiga delen in mot näsan och den trubbiga ut mot örat om jag arbetar utifrån och in. Förstår du hur jag menar? Jag använder den främst för att skugga under kindbenet med den. Jag tror penseln är avbildad som den är mest för att man ska se vilken typ det är. Tänk dig att du ser den uppifrån istället och lägger hela sidan där borsten är klippta mot huden.

Om någon annan har en bättre förklaring så bidra gärna med den :)

7:16 em  
Anonymous Anonym said...

lipgloss bitch: ahh. då fattar jag.

12:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home