söndag, januari 01, 2006

Angående kritik

Jag har fått en hel del olustig kritik i bloggen och på mail de sista månaderna. De riktigt grova kommentarerna har jag bara plockat bort. Det får ni tycka vad ni vill om. En del är stenhårda med att man inte ska censurera. Ingen ska känna att ni inte får har uttrycka en annan åsikt här än den jag har. Men jag vet att många ganska unga tjejer läser min blog och därför känns det viktigt för mig att dra en gräns. Grova sexuella kommentarer kommer jag alltid att plocka bort.
Jag gjorde misstaget för ett par månader sedan att beklaga mig över mail jag hade fått, och sedan dess har allt bara eskalerat. Det triggade väl andra till att börja spy galla.
Jag har blivit lite mer tjockhudad och kan ruska av mig det mesta. Men fenomenet är ändå intressant. Varför är det ok att kritisera mig som person? Jag skriver i bloggen Helenas funderingar också och där råkar jag aldrig ut för rent personliga påhopp. Det är nåt med oss som skriver om ytligheter som gör att de normala gränserna försvinner och vissa anser sig ha rätten att häva ur sig precis vad som helst. Jag har skrivit ett inlägg om detta i min andra blog idag. Läs och kommentera gärna där om ni har några allmänna tankar kring det här fenomenet.

Jag har inte kommenterat tillbaka så mycket de senaste dagarna men jag uppskattar verkligen stödet.

0 Comments:

<< Home