onsdag, januari 11, 2006

Lip Treat Color

Lip Treat Color från IsaDora.
Behagligt smaksatt läppstift som ger läpparna en fuktig glans. Lip Treat Color är lättapplicerat och behandlar den tunna huden på läpparna med mjukgörande och vårdande ingredienser.

Kikade lite på dessa häromdagen. Någon som har testat? Jag undrar lite över konsistensen. Om det är som ett skirt läppstift som ger mycket glans, eller som ett färgat läppbalsam typ Eyekos Fat Balm.
Det finns en hel radda med fina färger nämligen.

19 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ska jag vara ärlig tror jag att man får samma effekt med Labello med färg (finns ju rosa och lite brun-skimrande numera), dessa är ju dessutom mycket billigare. Är det någon som provat Lypsyls nya läppbalm på tub med färg förresten?

2:20 em  
Anonymous Anonym said...

anyonumous: har inte provat dem, men det låter mycket roligare än de vanliga!

2:46 em  
Blogger helena said...

anonym: isadora har en annan variant med läppbalsam som är precis som labellosarna.
Det här är mycket mer färgrikt.

2:51 em  
Anonymous Anonym said...

Vad kostar ett sånt där - kan man få en recension om du provar?

2:59 em  
Anonymous Anonym said...

´Jag har en av dessa Lip treat color. Jag tycker den är rätt kass. Färgen på min är strawberry, den är väldigt ljus. Lip treat är tunnt och när mina läppar är lite torra ser detta förskräckligt ut för att det blir mer färg där det är torrt eller hur man nu ska säga. Det kan hända att någon annan färg är bättre.

3:31 em  
Blogger helena said...

anonym: 85kr tror jag det kostade på Åhléns

anna: jag misstänkte att det skulle vara ett sånt. Det är ofta problemet m skira läppstift som ska vara lite mer glansiga, glosset försvinner fort och kvar i fnaset blir färgpigmenten.
Jag får väl köpa ett till fat balm helt enkelt :)

3:52 em  
Anonymous Anonym said...

Låter bra med ett fat balm istället :D

4:06 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har provat lypsyls läppbalsam på tub i rosa och den lite guldiga nyansen. Jag gillar dom, roligare än vanligt lypsyl och dom luktar gott. Men dom ger inte alls mycket färg, iallafall dom jag provat. Det finns också en rödare och ja misstänkter att den ger mer färg. Det skimmrar och glänser lite men försvinner ganska fort.

5:34 em  
Anonymous Anonym said...

Min kompis fick det av mig i julklapp. Det är väl inte jättemycket att hurra för, men det luktar gott och ger en fin metallisk glans. Det är mer som ett färgat lipbalm än ett läppstift. Dock blir det inte snyggt på torra läppar. Ganska dumt.

Jag har en fråga till dig också ;) Jag undrar om du vet en bra dagcreme för ung, blandad hud? Skulle gärna vilja ha tips på en (;

5:57 em  
Blogger helena said...

kajsa: Hur ung? För tonåringar finns t ex apotekets serie Time pure (tror jag den heter). Där har du både rengöringsprodukter och dagkräm.
Rent allmänt tycker jag du ska satsa på en dagkräm med mycket fukt som är lätt och kanske lite gel-aktig i konsistensen.

6:21 em  
Anonymous Anonym said...

Under 15. Mycket fukt behövs absolut. Det är prio ett (;

6:55 em  
Anonymous Anonym said...

jag HATAR apotekets serie.. den är faktiskt den sämsta jag någonsin använt! det är synd, för apoteket brukar ha rätt bra grejer

7:49 em  
Blogger helena said...

shopoholic: tala gärna om vad som var dåligt med den. Som med allt så passar vissa saker en del och andra inte. Vore kul att få en lite mer klar bild av vad du inte gillade med produkterna.

8:00 em  
Anonymous Anonym said...

Rengöringen är okej, men det är när man kommer till återfuktningen som det blir problem.. ;)Det står att den ska göra huden mjuk och slät, men det går inte att lägga smink åvanpå, då fuktighetskrämen gör så hela underlaget "korvar ihop" (det blir smulor utav den trots att jag väntat tillräckligt länge med att lägga fondation). Sedan i samma serie fanns en t-zon kräm, som skulle matta ner huden, som var lika kass, då den dels inte fungerade och dels även den förstörde sminket.. nej den giller jag inte :(

10:04 em  
Anonymous Anonym said...

jag tycker t-zonkrämen är ganska ok. huden blir väldigt matt av den, och det håller i sig i några timmar (men inte hela dagen).

11:08 em  
Anonymous Anonym said...

Hej, det var jag som frågade om tips på rouge tidigare.. hittade ett jättefint till brun hy på MUS idag, "Cleopatra" heter färgen och är rosa/aprikost.. eftersom rouget är "löst" så kan man få det så mjukt o naturligt som jag vill! Hel-nöjd än så länge.. :)

12:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Äntligen fattar jag att man kan välja "Other" istället för Blogger när man kommenterar.. så klantigt att jag skäms..

12:51 fm  
Blogger helena said...

elin: vad bra att du hittade en passande färg :) MUS har mkt att välja på

10:27 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har lemon (det vita), det är hyfsat fuktigivande och ger vaselinaktig glans men det jag ville ha när jag köpte den var SMAKEN! Jag borde egentligen genomgå nåt slags tolvstegsprogram för mitt läppglansätarberoende men det är SÅ GOTT! :D så ni vet

12:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home