torsdag, januari 12, 2006

Loréal Super Liner


Den förra svarta eyelinern jag hade var från IsaDora. Jag tycker deras är för tunna i konsistensen så när den var på upphällningen fick det bli ett nytt märke.
Loréals Super Liner (85kr på HM) har en bra hylsa som är lätt att greppa, jag gillar när den är lite större och stadigare. Den har någon slags filtspets som ändå är långsmal som en pensel. Jag tycker oftast att pensel ger ett snyggare resultat om man vill ha riktigt tunna linjer, men samtidigt har man mer kontroll med de med filtspets.
Loréals spets är inte riktigt så spetsig som jag hade önskat, man får vara ganska noga om man vill ha det riktigt tunt. Är man nybörjare på flytande eyeliner så tycker jag man ska testa ett annat märke istället.
Konsistensen och hållbarheten är bra, och den har en ordentlig svärta.

LipGloss Bitch ger betyget: 3,5

Är man någorlunda van vi att använda flytande eyeliner så är det här ett bra alternativ till ett mycket bra pris.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är verkligen en totalrookie om man jämför med dig, jag hade mina make-up-glansdagar när jag var en glad tonåring. Men jag tänkte ändå lägga in en brasklapp om en kakeyeliner som jag inte ens vet om den finns längre - jag köpte den för jättelänge sedan - Face:s. Väldigt bra om man gillar att lägga på med egen pensel på gammeldags vis.

6:39 em  
Blogger sparris said...

Vill man ösa pengar på en liner så har Shiseido(hoppas jag fortfarande) en helt fantastisk, ger kirurgisk precision.
Och nej, jag betalade den inte själv. Jag fick behålla den efter ett fotojobb för länge sen.

10:24 em  
Anonymous Anonym said...

Några bra tips på eyeliner för en nybörjare? Läs: lättapplicerad, inte i stil med dom som målar dom vita strecken mitt på vägen...Tack!

10:39 em  
Anonymous Anonym said...

Noubas flytande eye liner är to die for!

11:20 em  
Anonymous Anonym said...

Jag kan bara rekommendera Diors eyeliner. Den är som en penna med en pensel längst fram. Man vrider så kommer önskad mängd färg fram i penseln. Den är superspetsig och man kan ju välja precis så mycket färg man vill ha. Världens bästa, men såklart kostar den en slant - men dryg! Jag har aldrig provat en eyeliner som är så lätt att måla med som denna! Den är bara bäst!

9:02 fm  
Blogger helena said...

tack för tipsen!

5:53 em  
Anonymous Anonym said...

Om man har svårt att måla sig med flytande eyeliner så finns det ju alltid tops som man kan blöta lite lätt och korrigera linjen med. Jag gör det fortfarande emellanåt, speciellt på förfesten när man fått lite bubbel i sig ;)

10:06 em  
Anonymous Anonym said...

anvænder sjælv body shops... den ær inte særskilt dyr (minns inte exakt, men strax øver en hundring)och ær jættebra. sitter som berg och jag tycker att 'penseln'ær bra. ær lite darrhænt av mig och behøver en hård pensel (tyværr har jag hjærnstillestånd och minns inte vad det heter, filtspets? låter ju som tuschpenna...) før att få till det. rekommenderar den varmt!

3:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home