onsdag, februari 15, 2006

Stay-in place Lip duo

Double Wear Stay-in-place Lip duo från Estée Lauder.
Max Factors Lipfinity måste ses som en av de största makeup innovationerna på senare år. Andra märken har försökt att haka på, men de har inte lyckats få till det riktigt. Hittills tycker jag att Maybellines variant har kommit närmast.
Nu gör Estée Lauder ett försök. Färgerna ser skira och fina ut. Jag använder inte lipfinity så ofta just för att jag tycker att de är för täckande.
Funkar bara det här med hållbarheten så har Estée Lauder en vinnare här tror jag. Färgskalan känns modern och lättburen.
Max Factor borde snegla lite på sina konkurrenter och utveckla en glossigare variant av sin storsäljare, annars är nog risken att de snart blir omsprugna.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Lipglossbitch!!
Såg på Blush's hemsida att de säljer lipgloss från Smashbox där nu! Tänkte bara tipsa eftersom du var på jakt efter dem! Färgerna såg jättefina ut!

5:10 em  
Blogger helena said...

Ja, jag såg det senare på kvällen så jag fick uppdatera inlägget. Och visst ser färgerna fina ut, jag är riktigt sugen på ett par :)

5:53 em  
Anonymous Anonym said...

Heey Lipglossbitch! Jag tänkte bara höra om du provat true match från Loreal. Jag har hört att den ska vara bra, men du har ju koll på den mesta inom smink väg så jag tänkte höra med dig?

6:03 em  
Blogger helena said...

Hej Johanna! Japp, en true match har jag allt i min ägo. Står på hyllan i badrummet och skäms. Den funkade inte alls för mig, när jag smörjer på den så blir den alldeles flagig. Ett + för att det finns många nyanser att välja på, men känn ordentligt på konsistensen innan du eventuellt slår till.

6:28 em  
Anonymous Anonym said...

Okej Tack så mycket. Då blir det nog inte en True Match. Jag är ganska torr runt näsvingarna, just nu har jag Maxfactor Flawless Perfection, den funkar super bra på min hud tack vare primern. Men det är alltid kul att prova något nytt. Du kanske har någon bra att rekomendera?

7:22 em  
Blogger helena said...

Om du gillar max factors för just primerns skull så ska du kanske satsa på att köpa en riktigt bra primer. Jag kör på min budgetvariant från lumene och den funkar utmärkt, annars så verkar smashbox få tummen upp överallt.

8:19 em  
Anonymous Anonym said...

Vad kostar en primer från Lumene?
:-)
Katarina

9:57 fm  
Blogger helena said...

runt 90kr

10:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Bra pris!
:-)
Katarina

10:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Har också provat True Match foundation. W1 och C1 passade inte mig alls; de var för mörka (ja, jag är kusligt blek!)samt för gulröd resp. för grisskär. Blev inte heller någon succé att försöka neutralisera färgen genom att blanda dem, för det blev ändå en för gräll nyans. Tyckte även att True Match har en konstig och onaturlig finish. I USA har de ytterligare en kategori - neutral -och när jag tog hem en flaska av den ljusaste neutral (Soft Ivory) var den perfekt i färgdjup och ton! Finishen var dessutom bättre än den europeiska True Match-finishen - naturligare och lite mer luster och flaskan annorlunda.

Har flera gånger gjort den fasansfulla upptäckten att formulan för samma produkt i Europa resp USA/Canada kan skilja sig avsevärt.

3:53 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har röda fläckar på kinderna oh jag vill verkligen inte ha dom där. Kan du kanske rekomendera en bra foundatoin, som håller längre än till lunch ?

11:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home