onsdag, mars 15, 2006

Många gillar att shoppa på nätet

Handlar du makeup och hudvård på nätet?
(resultat då 283 har svarat)

Nej, men jag är på g 35%
Nån enstaka gång, det blir fler 34%
Ja, ganska ofta 14%
Nej, och jag vill inte heller 13%
Nån enstaka gång, men det passar inte mig 4%

83% får alltså anses vara positiva till att shoppa på nätet.
Den vanligaste invändningen är att man vill kunna pilla och lukta på grejerna innan man köper.
Själv hör jag till de 14% som handlar ganska ofta, både på tradera, ebay och diverse webshops. Jag hoppas på fler svenska sajter och att de som finns utvecklas bra och tar in roliga nyheter. Jag skulle också önska att de som har hutlösa fraktkostnader snart inser att det inte är försvarbart att ta 79kr (eller mer) för att skicka ett läppglans.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vet du om mousse-ögonskuggorna dyker upp i sverige? Provade dom i London och domn var verkligen jättebra :)

//Linnea

4:44 em  
Anonymous Anonym said...

Vilken är den bästa sidan för att handla smink tycker du?
Någon med låg fraktkostnad...

6:03 em  
Blogger helena said...

linnea: ja, de är på gång.

anonym: det beror väl på vad man ska ha för något. Men www.accessora.se och www.blush.se tar 39kr i frakt om man betalar direkt med kort.
Brittiska HQhair tar 3,5 pund för första varan och sen 0,7 pund per extra produkt man beställer. Men där finns också ett gigantiskt utbud.

8:35 em  
Anonymous Anonym said...

Jippiii!! Måste bara skriva o berätta att jag idag fick min allra första internetleverans! Tog mod till mig och vågade beställa från nätet och idag blev jag så glaaad när posten kom o mitt lilla paket var med... =) Det blev ett marinblått, ganska brett midjeskärp (skitsnyggt) och en juicy tube! Jag är helnöjd!!! :) tack alla som tipsat om internethandeln! ;)

8:42 em  
Anonymous Anonym said...

Har de där sajterna expeditions-kostnad också eller bara fraktkostnad? Tycker det är konstigt att vissa måste ta ut 40:- när t ex Adlibris (bokhandel på nätet) bara behöver ta 19:- för frakt och ingen expeditionskostnad. Är inte böcker tyngre än läppglans, va? Fast de kanske skickar många fler försändelser och därmed har bättre avtal med posten... vad tror ni?
:-)
Katarina

8:58 fm  
Blogger helena said...

lina: härligt!

katarina: jo så är det nog, ju större desto bättre avtal. Nystartade får nog ta de kostnaderna, men bara genom att jämföra svenska sajter som säljer makeup så ser man stora skillnader. En del tar 39kr, vilket jag tycker är rimligt, medan andra tar 79-150. Och när man ser att andra kan skicka för 39 så blir det liksom inte försvarbart. Men så behöver jag inte handla av dem heller förrän de får ner kostnaden :)

10:35 fm  
Blogger Sandra said...

Jag tillhör de som shoppar på internet iallafall varannan månad, från olika sajter. Allt från kläder smink till djursaker och böcker. Varför jag gör det är att jag bor i en mindre stad där utbudet inte är så stort. Jag tycker oxå att vissa sajter tar hutlöst mycket i frakt- de undviker jag. Sen är det både spännande och man blir ju nästan beroende när man har paket som kommer lite då och då och väntar på trappan....

6:41 em  
Anonymous Anonym said...

ALDRIG!
Att jag skulle köpa hudvård och makeup på internet!
Jag har en egen skönhetskonsultsom hjälper mig med hudvårdsprodukter utefter min hudtyp och mina behov. Hon hjälper mig dessutom med makeupen. Jag får välja och prova ögonskuggor,läppstift, rouge, läppgland you name it... innan jag köper dem. Hon lär mig hur man lägger ögonskuggorna.
Så VARFÖR då handla på internet??

7:19 em  
Anonymous Anonym said...

anonymous...? vem är hon konsult för? MK?

8:22 em  
Blogger helena said...

anonym: skönhetskonsulter i all ära. Men det kan vara en idé att testa nåt nytt ibland, vidga sina vyer lite så att säga.
Och om skönhetskonsulten är knutet till ett särskilt märke så ska man nog ta rekommendationerna med iaf en liten nypa salt.

10:22 em  
Anonymous Anonym said...

med risk för att bli bort tagen men då jag inte har hört någon nämna www.nailsbodybeauty.se där dom säljer smink,hudvård m.m. från märken som sans soucis, biodroga, OPI m.m. frakt fritt och inga expiditions kostnader tycker jag att det vore tråkigt att man inte får lyfta fram en sådan sida?? hoppas det får stå kvar eller kanske lipGloss Bitch själv kan kolla på sidan och sedan bekräfta??

Ha det gott ... :o)

9:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home