torsdag, mars 16, 2006

Status

Tidigare: spisen blev fixad, de bytte propp. Här trodde jag att det rörde sig om en säkring inne i spisen. Jag har verkligen ingen koll.
Nu: mailar Blogger om bildproblemet, tre dagar och fortfarande inget svar från deras support.
Sen: fika med J

På läpparna: Labellos rosa Caregloss and shine
Lyssnar på: nån vhs med en gammal Rolling Stones konsert som sambon kikar på.
Längtar efter: gratängen med ädelost och broccoli som blir dagens lunch
Funderar på: om man skulle ta och klippa ner naglarna helt och börja på ny kula. Mavalas nagel"stärkare" har förstört dem fullständigt.

20 Comments:

Blogger Fru Choklad said...

Testa OPI! Jag sabbade också mina naglar men jag hade använt Trind! Nu kör jag bara med OPI och är mycket nöjd. De har stärkande och reparerande lack för olika typer av skador man kan åsamka sina naglar. Jag har kört Brittel xxx vad den nu heter. Det tar ju ett tag eftersom du så att säga måste "byta" nagel helt. Dvs allt skadat måste ut och filas av. Fila ska man inte klippa och det får inte vara sandpappersfil. Jag blundade och betalade för OPIs diamantfil. Å andra sidan lär den hålla i typ evighet!
Lycka till

11:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Tråkigt att höra med dina naglar!Prova Creatives "toughen Up". Så, bege dej till närmaste "nageltjofräs" för att inhandla. Expediten berättar för dej hur ofta du ska lacka dem. Man får inte överkonsumera, det får nämnligen motsatt effekt. Lagom är alltid bäst! Lycka till!

11:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har gjort precis samma sak med spisen! Den la av och jag började hoppas på att få den utbytt, gick och förklarade probelemt för kvartersvärden som (med ett litet leende på läpparna) tipsade mig om att byta proppen som hade gått...
Kände mig inte jättesmart då!

12:10 em  
Blogger helena said...

Jag fick ett set med nagelprodukter från mavala i julklapp; underlack, överlack, nagelstärkare osv.
Jag har mjuka naglar som lätt skivar sig, men efter att ha använt den här stärkaren ett tag så har jag upptäckt att de blivit totalt spröda istället. De liksom trasas sönder. När jag tar bort nagellacket så följer liksom yttersta skiktet av nageln med, så den blir tunnare och fulare hela tiden.

12:58 em  
Anonymous Anonym said...

Vad tråkigt med naglarna. Jag håller på att spara mina nu vilket har varit svårt förut ;) Jag rider och håller på med hästar, så fort jag går in i ett stall så lyckas jag alltid bryta av någon av naglarna :)
Men, jag tänkte fråga dig om du har något tips på hur man vet vilken nyans man ska ha på sitt rouge? Finns det några klara grundregler? Det är lätt att det blir alldeles för rosa eller orange för min bleka hy. :) Jag behöver hjälp eftersom jag ska till NY i sommar och antagligen lär ett rouge från NARS följa med hem ;)

3:17 em  
Blogger n said...

bildproblemet?

3:54 em  
Anonymous Anonym said...

Glasfilen som finns bla hos naglar.com är helt suverän, men man ska inte tappa den i golvet... Alla som provat min fil har sedan köpt en egen. Annars är säkert filen från OPI oxå bra, OPI är bland det bästa som hänt mina naglar. Nageloljan från Creative, Solar Oil, tycker jag personligen är en höjdare när det gäller att få ordning på naglar som skivar sig.

4:06 em  
Anonymous Anonym said...

oj, mina naglar är starka och växer som som fan. men jag avskyr långa naglar så klipper och filar ner dom hela tiden. jag blir galen för dom växer så himla fort. byta nån?

4:50 em  
Anonymous Anonym said...

vad behöver man för grejer? finns ju så mkt oljor o nagelbandsmojs....guida mig :)

5:56 em  
Blogger helena said...

K: en rosigt rosa ton passar de flesta, den är lik den naturliga ton man får när man rodnar eller går en vinterpromenad.

nicole: jag kan inte ladda upp bilder i mitt bloggverktyg.

linda: det finns hur mycket som helst. Rent logisk så borde det vara en riktigt bra nagelbandsolja som man ska lägga krutet på. Det stärker ju naglarna från grunden så att säga.

6:24 em  
Anonymous Anonym said...

Linda!
Köp en nagelbandskräm, nagelolja (Solaroil från creative)över- och underlack. Håll dina naglar lackade!
Lycka till!
E

7:14 em  
Anonymous Anonym said...

tack för tipsen :) ska kolla imorn :)

8:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag käkar Panto-3 tabletter.
http://www.carls-bergh.se/index.php?menu=003,001
Jag har aldrig haft så starka och fina naglar! Började för ca ett år sen för att få fina naglar till bröllopet. Sen slutade jag med tabletterna på hösten och naglarna höll sig fina, men rätt vad det var så gick de av. Nästan allihop på en gång.
Så jag gav mig på tabletterna igen och nu är de fina igen. Men det tar ett par månader, så man får ha tålamod.

8:48 em  
Anonymous Anonym said...

LgB: Tack för svaret :)
Fru hjelm: Jag hade en period när jag tappade sjukt mycket hår, det föll av stora tussar när jag duschade. Efter att ha ätit Panto-3 i ung. 1 månad märkte jag skillnad, efter 3 så tappade jag inget mer hår :) jättebra verkligen!

9:01 em  
Anonymous Anonym said...

Panto 3 är det ung samma som silica el?

9:56 em  
Anonymous Anonym said...

bling bling girl: Hur blev dina naglar förstörda av Trind? Jag har använt deras nail-repair i säkert 9 år, men nu blev jag lite nervös...

8:52 fm  
Blogger Fru Choklad said...

em: Enligt nagelteknologen jag pratade med så berodde det på att Trind innehåller formaldehyd el formalin (samma sak fast annan form) problemet är att det är kraftigt uttorkande och om man använder det under längre tid kan naglarna bli så uttorkade så att de spricker sönder och går av vid minsta stöt, vilket hände mig. Det är med andra ord viktigt att tänka på att naglarna behöver massor av fukt och att smörja in nagelbanden och roten av nageln med lite bra olja (jag kör OPIs om någon undrar)
För mer information om Formaldehyd
kan du läsa mer på www.shenet.se

9:33 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har alltid haft någorlunda långa naglar. Sen jag var 5 år faktiskt. Min mamma lät mig inte klippa dom själv för att hon tyckte att jag klippte för kort. Hon klippte och filade mina naglar tills jag blev stor nog att "inte klippa för kort".
Hon är lite rolig. När jag var liten kletade hon in mig i Oil of Ulay och tyckte att jag knäppte för många knappar på mina skjortor. Hon ville att jag skulle klä mig lite sexigare. Jag gick på dagis...

12:46 em  
Anonymous Anonym said...

bling bling girl: Aha, tack för infon. Hmm... tror ändå jag fortsätter med Trind eftersom det funkar för mig, men kanske ska jag ta och testa OPI - som du rekommenderade - nästa gång det är dags att köpa nytt.

1:53 em  
Anonymous Anonym said...

Har bott i staterna och förstår inte hur en ursäkta "konsum"-märke kan byta skepnad och vara glamouröst i Sverige. Det är verkligen lustigt hur det funkar. Gick in på NK och såg opi överallt och skattar lite inom mig, ett kupongmärke mitt i stockholmshjärta. Det är helt ok produkter men glamoröst - NEJ.

Sofie

2:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home