onsdag, april 05, 2006

FACE premiär


Bild: LipGloss Bitch
Idag öppnade äntligen FACE i Jönköping. Tjejen som har butiken verkar supergullig och kunnig. Det bjöds på pommac och wasabiärtor.
Jag premiärshoppade en eyedust i färgen Vanity och ett Nektargloss som heter Ringblomma. Ögonskuggan är ljus och guldigt aprikosfärgad. Glosset drar åt orange/korall, är skirt och ger inte så mycket färg.
På köpet fick jag en liten necessär, det var dåligt med fack i den men gratis är gott och det går alltid att använda den till nåt.


12 Comments:

Anonymous Anonym said...

vilken fin nyans. är face's lipgloss bra? och hur är priset?
har alltid använt juicy tubes...men tycker nog egentligen att dom är lite väl dyra.

2:33 em  
Blogger helena said...

Har inte testat denna varianten tidigare, den kostar 155kr. Jag återkommer med en närmare "recension" när jag har testat det lite mer.

2:48 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, nu blev jag genast sugen på ett korallfärgat gloss (tillsammans med mitt sanrt införskaffade korall nagellack). :)

3:13 em  
Anonymous Anonym said...

Jag undrar om du kan tipsa mig om ngn bra skugga & nyans att ha precis under ögonbrynet. Ska man satsa på en nyans med lite gult i eller mer beight? Det ser ju lätt clownigt ut om skuggan är helvit.

3:52 em  
Blogger helena said...

hotspot: visst är det en färg man kan bli galet sugen på, så fort man börjar ana lite sol så :)

frida: MACs skugga "nylon" är väldigt användbar som highlighter just kring ögonen. Den drar lite åt gult, glittrar inte men blir rejält metallicskimrande.
Vill man ha lite mindre skimmer så tycker jag max factor har bra skuggor, jag har t ex en ljust ljust rosa som är väldigt välanvänd.
Jag har flera olika nyanser för att kunna matcha det till olika färger och stilar. Är de inte så jätteskimriga så kan man ju också ha dem som bas över hela ögonlocket.

4:27 em  
Anonymous Anonym said...

Åh vad fina! Jag har funderat lite på Nektar. Det vore kul att se en bild med lipglosset och ögonskuggan på ;)

8:18 em  
Anonymous Anonym said...

Var i Jönköping har Face öppnat?? Jag menar vilken gata?

9:29 em  
Blogger helena said...

Västra storgatan, vet inte numret men det är i hörnet där storgatan korsas av barnarpsgatan. Det låg en symaskinsaffär där innan.

10:25 em  
Anonymous Anonym said...

åhh..Lipp glosset såg fint ut=)!..du får resencera sen;)!

11:48 em  
Anonymous Anonym said...

ögonskuggan ser ut att ha en superfin färg, somrig och ljus, men varm.

7:45 em  
Anonymous Anonym said...

ohh visa en bild på necessären...älskar sminkväskor och necessärer...

2:56 fm  
Blogger helena said...

carro: den är helt vanlig vit med många svarta face-loggor på. Typisk "gratis"-format.

12:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home