tisdag, april 11, 2006

fukt, fukt, fukt... och härsken concealer

Jag skippade primer och foundation idag och satsade på fukt istället.
Garnier Fresh
Clinique Moisture sheer tint
Philosophys lipshine muffin man
Ögonskuggan och rouget fick lite sämre hållbarhet, men hyn känns så mycket smidigare nu än igår. Så jag kanske inte behöver nån fuktspray ändå.

Upptäckte imorse att min YSL concealer luktar nåt hiskeligt. Den var nog inte helt färsk när jag köpte den för mina tidigare har hållt sig fräscha tills de tog slut. Har iofs haft den i ett halvår, men det var en hel del kvar så det svider ändå lite att kasta.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, om du el. nån annan är ute efter en ny concealer som täcker mörka ringar & finnar mm så vill jag tipsa om Biotherms forget it, 160 kr & verkligen grymt bra! Såvida du inte redan provat den..:)

7:38 em  
Anonymous Anonym said...

Åh vad arg man blir när produkter är gamla redan när man köper dem... Fast ett halvår är ju ganska länge, jag har ingen aning om hur länge liknande produkter håller efter öppnande men mascara säger de ju är bäst i 3 mån efter man börjat använda...

7:46 em  
Anonymous Anonym said...

Visst är det tråkigt. Min dyra Dior mascara är ungefär 3 månader nu och jag märker att den har försämrats något, men än så luktar den inte konstigt. Vill absolut inte slänga bort den, så jag försöker att inte tänka på hur dålig den egentligen - kanske - är ;)
F.ö. är YSL's concealer bra mot mörka ringar under ögonen? Jag vet inte om jag ska satsa på den eller Dior Skinflash. Provade min kompis YSL men jag tror att färgen på Dior's är bättre till min riktigt bleka hy. YSL var lite för gul..

7:59 em  
Anonymous Anonym said...

Enligt EU-direktiv ska det finnas en burk med öppet lock på varje kosmetisk produkt man köper, under burken med öppet lock står ex 12M som då står för att den håller sig fräsch i 12 månader från det att man öppnat produkten. Sen ska det finnas ett bäst före datum som talar om hur länge produkten håller sig färsk trots att den inte är öppnad.

7:59 em  
Blogger helena said...

hotspot: mascara är jag jättenoga med, 3 mån är absolut max. Jag har haft min beskärda del av ögoninfektioner, så jag har lärt mig min läxa :)
Jag har använt YSL i många år och de brukar räcka 9, 10 mån. Och de har aldrig luktat så här innan.

kajsa: jag tycker du ska byta mascara ofta, byt hellre till en billigare då om det svider i plånboken.
YSL finns i olika nyanser, jag är en blekis och har den ljusaste, och den är inte gul. Den är inte särskilt täckande, men ljusar upp suveränt bra.

anonym: ja, det är riktigt. Men jag tror att butiker har lov att sälja slut på dem de har, även om de inte är märkta. Men visst är det super att vikten av märkning har förståtts.

8:13 em  
Anonymous Anonym said...

anonym: Jaha! Jag har aldrig förståt vad den där lilla burken står för ;D

LgB: Jo jag borde det.. har två st nu också, inte bra.

8:31 em  
Anonymous Anonym said...

åh nej, diorshow räcker ju så länge. det krävs ju så lite av den för att fransarna ska bli magiska. man borde kunna köpa små så man kan byta ofta.

8:53 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja det vore nått, att kunna köpa mascaror som är typ halva storleken till halva priset. Finns ju ofta, men som prov som inte går att köpa separat.
Jag har också känsliga ögon och vill gärna byta ofta...fast lite snål är man ju också. Dumsnål alltså :)

9:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Ajaj! Har också vid något tillfälle råkat köpa en gammal YSL consealer i butiken och den har börjat lukta illa ganska snabbt. Det har gjort att jag inte klarar av köpa YSL eftersom jag blev så äcklad. Köper Diors Anticerne Perfecteur Hydrating Consealer i 800 Rose Pale istället. Ger ungefär samma effekt, lätt ljusreflekterande. Antagligen så borde man prova de lite billigare märkena, de verkar ha tagit in det tekniska försprånget på så många områden, så varför inte även på ngt så viktigt som consealers...

11:13 fm  
Anonymous Anonym said...

kommer ihåg att det fanns ett fem-pack med minimascara från Dior på tax freen på Arlanda...

1:06 em  
Anonymous Anonym said...

vad använder du för primer? bara en liten nyfiken fråga..

1:34 em  
Blogger helena said...

Minimascaror är praktiskt, fast de skulle kunna göra hylsan lite större så de inte var så pluttiga att hålla i. Men man kan väl inte få allt :)

anonym: jag använder Lumenes primer.

6:24 em  
Anonymous Anonym said...

Sitter här på småtimmarna och letar material till ett projektarbete på Chalmers om automatiska fuktgivare för industribruk och hittade den här sidan.. Är det skillnad på fukt och fukt?

visst är internet härligt ibland :)

1:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home