söndag, april 09, 2006

Peppermint & Avocado

Accessora var så snälla och skickade med lite prover på Philip Bs produkter. Jag blev väldigt förtjust i Peppermint & Avocado shampot.
"Detta renande schampoo innehåller 2.3 % pepparmint samt 16 rena växtextrakt och
11 eteriska oljor. Ditt hår blir blankt, silkeslent och helt rent. Återställer
dessutom hårets styrka och ger ditt hår volym."

Jag har psoriasis i hårbottnen, och även när jag inte har några utslag så kan den vara rätt irriterad. Det här schampot svalkar gott och håret känns rent och fräscht längre. Som bonus så ger den mintiga doften en riktig kick på morgonen.
Bild: Accessora

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

åhh..alltid kul med prover;)! Schampoot verkar ju absolut värt att prova!=)

1:21 em  
Anonymous Anonym said...

Det måste jag pröva! har jätteproblem med hårbotten :S En som du inte behöver pröva är Kerastases Dermo-Calm så nu vet du det ;)

9:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh, jag fick prov i helgen på peppermint & Avocade shampoot har dock inte hunnit prova än men jag tror starkt på det :)

7:49 em  
Anonymous Anonym said...

Då är vi två om att ha psoriasis. Jag klippte mig idag och frisören kommenterade att jag hade "mycket mjäll". Känns alltid bra.
Hemskt ful blev frisyren också, går inte att variera och det tar lång tid innan det växer ut.
Fuck.

1:56 fm  
Blogger helena said...

En bra frisör kan nog se skillnad på psoriasis och "vanligt" mjäll. Första gången jag blev uppmärksammad på att jag har psoriasis var just hos frissan.
Trist när man inte blir nöjd med klippningen.

10:39 fm  
Blogger annalin said...

Har du provat hela kuren, med olja, peppermint schampoo, inpackning och vinägerspray från Philip B??? Tar sin tid, men det ger resultat!
"Upptäckte" det på c/o SThlm, som så mycket annat...det är synd att du inte bor nära det, du skulle älska det stället! Har du varit där?

11:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home