tisdag, augusti 15, 2006

Benefit lemon-aid

Kitet Realness of concealness är ett smart köp om man vill testa på några av Benefits "fake it" produkter, utan att behöva punga ut med allt för många slantar. Nu har jag testat första produkten.
Lemon-aid, en ljust gul krämig bas att lägga på ögonlocken, har jag varit sugen på ett bra tag. Det gula ska dämpa rödhet och dölja blodkärl så att man får en neutral och pigg ton kring ögonen.
Jag har egentligen inga stora problem med "missfärgningar" på ögonlocken, men blir lite röd ibland och det är alltid lättare att få skuggan snygg om basen är neutral. Tyvärr blev jag inte övertygad om denna produkts förträfflighet.
Den ljusgula tonen blir väldigt blek på mig, jag skulle inte kunna använda den utan att sen lägga på ögonskugga, vilket man ska enligt beskrivningen. Den fungerar dessutom väldigt dåligt som ögonskuggebas. Nu är väl detta egentligen inte en primer, men vad är vitsen med att lägga en produkt på ögonlocket som bara gör att skuggan smälter innan lunch?

LipGloss Bitch ger betyget: 1

För mig var det här en fullkomligt onödig produkt. En vanlig benvit eller ljust gul ögonskugga funkar bättre. Och är man ute efter en primer till ögonlocket så rekommenderar jag istället Lumenes lilla tub. Den täcker tillräckligt och håller skuggan på plats hela dagen, dessutom kostar den under hundralappen.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

vad är det för lumenes lilla tub? namn? visste inte att det fanns, skulle jag behöva :) tack för tispet!

10:13 em  
Blogger helena said...

catwalk: jajemän, man får vara glad över att man passade på att köpa kitet istället för en större burk av denna.

sandra: Lumenes eyemakeup base, en liten grå/silvrig tub.

7:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Låter ju botten.. men väldigt bra att veta - då behöver jag inte köpa denna i alla fall!

8:13 fm  
Blogger Lillis said...

jag gillar make up stores eye-primer, en liten tub också. skuggorna sitter som berget och om man har lätt att bli röd under ögonbrynen eller liknande så är den super!! vet dock ej om dom producerar den under samma namn längre, min tub köpte jag för ett tag sen och den håller fortfarande.

9:12 fm  
Blogger Doris och Rita said...

Jag köpte också för ett tag sedan concealness-kitet och har knappt använt det efter en första provomgång; Lemon-aiden gav visserligen en fin färg på mig, men vad hjälper det när glider av efter ett par timmar. Concealern ser bara grå ut och läppbasen fungerar inte.

Hoppas du tycker att resten av produkerna fungerar bättre, min ask ser mest bara söt ut på sminkhyllan. Men, som du säger, tur att man inte köpte separata, stora förpackningar...

9:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Tycker också att Lumenes är bra. Den räcker hur länge som helst, så det är ett riktigt budgetfynd!

9:58 fm  
Blogger helena said...

ellinor: färgen kan ju funka på andra, men att döma av de bilder jag sett på dig så är du precis som jag rätt blek så effekten blir nog lika "clownig" på dig som den blev på mig.

asha: låter illa det där, får se hur resten funkar på mig


linda s: ja, det är en riktig favorit

12:57 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har också varit sugen på Lemonaiden ett längre tag, men nu blir det nog inget köp.

8:41 em  
Blogger Polly said...

Jamen, den där lemonaiden blev jag pålurad av en försäljerska på ett varuhus i london förra hösten!

Hon var otroligt charmig och övertygande och menade att den var toppen som primer under ögonskugga. Eller bara som den var.
Så jag gick rakt i fällan och köpte den direkt, och den är verkligen värdelös!
Den smälter och lägger sig som gula ränden i vecken på ögonlocken direkt, nej, den rekommenderar inte jag heller. :(

9:29 em  
Anonymous Anonym said...

På mig funkar Benefits Lemon-Aid riktigt bra, men så har jag väldigt "mörka" ögonlock också. Men när de gäller Benefits produkter så är det ju kroppsprodukterna som är deras guldkorn. Nu kan man ju köpa dem via hqhair.com också(!!) Inte en dag för tidigt :)

/Missy

2:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har också bara bra erfarenheter av Lemon Aid. Den jämnar till mina ögonlock finemang och sitter finfint hela dagen vare sig jag lägger på ögonskugga eller ej. Det är nog alltså som med alla andra produkter; olika saker funkar olika bra på olika personer. Av mig får Lemon Aid helt klart 5 poäng av 5 möjliga!:)

7:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home