tisdag, augusti 08, 2006

Inspireras av Dita von Teese



Dita von Teese är enligt mig en av världens vackraste kvinnor. Hon är en riktig Snövit med sitt mörka hår och sin bleka persikohy. Dita låter rouge och ögonskugga spela en mindre roll, viktigast i hennes look är istället en kraftig eyeliner med klassisk kråkspark som matchas av ett par knalligt röda läppar.

Instant Light, en flytande concealer/highlighter från Clarins. Vi vanliga dödliga kan ju behöva lite hjälp på traven för att få det där perfekta underlaget.
Brow Kit från Bobbi Brown, ett par välformade bryn är naturligtvis ett måste för den här looken.
Viva Glam från MAC. Ett knallrött läppstift är pricken över i!
Liner Express är en flytande eyeliner från Maybelline. Hur fixar man den där kråksparken då? Öva, öva, öva. Ett par tops kan vara bra att ha till hands också.
Color ID från Lancôme. En perfekt persikohy har lyster, är mjuk och silkeslen, utan en tillstymmelse till blänk. Det kräver sina touch-ups. Här har du puder och borste i ett, praktiskt.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

ett tillägg till sephora-tips :)

deras blottingpaper! älskar dom!!
http://www.sephora.fr/browse/product.jhtml?id=P2046&shouldPaginate=true&categoryId=SEPHO

9:07 em  
Blogger Ivana said...

Ja tänk om man passade lika bra i rött läppstift som hon.

9:21 em  
Blogger rosa fluff said...

Color ID från Lancome är super, en bra investering, frågan jag har ställt mig är om man kan tvätta borsten på något sätt.

10:40 em  
Blogger helena said...

fia: blottingpaper överhuvudtaget är super :)

ivana: ja, på henne funkar det verkligen

calhoune: jag tror det finns en röd nyans för alla, men sen finns det ju ett gäng att prova sig igenom också. Jag önskar så att jag kunde hitta den rätta för mig snart.

rosa fluff: har ingen sådan själv, men jag hajjar problemet. Kanske funkar det att spraya den med nån bortstvätt och torka av den lätt, snarare än att blöta ner den helt?

11:26 em  
Anonymous Anonym said...

Color ID pudret från Lancome är jag sugen på att pröva=)!

11:31 em  
Blogger CrimsonAnna said...

Oh ja, visst är hon underbart snygg. Hon är en riktig förebild för alla oss porslinshyade. Hon klår väl inte riktigt min stilikon Tarja Turunen men vacker är hon. Jag föredrar dock att markera ögonen.

10:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Iofs är hon väl saftigt retuscherad (som alla andra kändisar oftast) men visst, hon ser fin ut. Hra samma färger som henne, men har aldrig tyckt knallrött läppstift ser annat än "tant" ut på mig och jag är nog inte den enda med den åsikten, för när ser man tjejer mellan 20-30 i rött läppstift IRL? SÄLLAN även om det hela tiden tycks bli på modet enligt make uptillverkarna iaf! Kan på rak arm inte säga att jag sett någon yngre med röda läppar senaste 5 åren i min hemstad, i min grannby däremot finns en del tanter med knallrött och grått hår, inte sååå snyggt, nej...

1:35 em  
Blogger helena said...

crimsonanna: jag lägger också mest krut på ögonmejken, även om jag lockas otroligt av tanken på ett par klassiskt målade läppar så känns det nästan som om jag har en gräns som jag måste ta mig över.

catwalk: ja, den är ju rätt utpräglad. Men jag har sett henne i mycket rosa, girly och paljetter också :)

anonym: just denna bilden är tagen på något evenemang (finns på gettyimages), så jag tror inte den är särskilt fixad som studiofoton kan vara.
Men det är klart hon har säkert nån väldigt proffsig makeupartist som hjälper henne.

1:42 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller med! Dita regerar.

5:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home