måndag, augusti 14, 2006

Sephora shopping



På Champs-Elysées hittade jag ett gigantiskt
Sephora... heaven!
Snofsig dörrvakt hälsade välkommen, och vägen fram till dyrgriparna kantades av män med parfymflaskor i högsta hugg redo att spruta, no pun intended ;)
Största nöjet var att kolla in alla de där märkena jag inte kan få tag i här hemma, Benefit, Jelly Pong Pong, Too Faced, Stila, ModelCo etc. En del kan jag iofs shoppa på nätet, men nu hade jag nöjet att klämma och sniffa på allt live så att säga. Tyvärr var det expediter precis överallt och de var lite väl snabba med att dyka på en. Ganska snart insåg jag också att de inte visste särskilt mycket om produkterna de skulle sälja, så det hela blev mest störigt.

Som tur är fick jag en hel del shoppat ändå :)


Benefits brightening face powder Dandelion har jag suktat efter länge. Det utlovas "instant radiance and a youthful appearance", klart man vill ha!


Realness of concealness, också från Benefit, är ett litet praktisk uppiggande kit som innehåller: Ooh la lift en concealer som ljusar upp under ögonen, Boi-ing en krämconcealer som täcker och jämnar till, Lemon-aid en ljust gul bas att lägga på ögonlocken för att neutralisera rödhet, Lip plump en primer för läpparna som fyller i smårynkor och bygger upp konturen, High beam en pärlemorskimrande flytande highlighter.


Ögonskugga från Too Faced i färgen Label Whore, en häftig brun nyans med blå/grönt metallicskimmer. Ska försöka få till en bild när jag har mejkat mig med skuggan, den är bara så snygg!


Och så var jag ju bara tvungen att ha nåt från Bobbi Brown också. Eftersom min metallicbruna eyeliner från Estée Lauder är på upphällningen så passade det bra med denna Long-wear gel eyeliner i färgen Chocolate shimmer.
Från Sephoras eget märke blev det en lila skugga med guldigt skimmer, en skuggpensel, en flytande svart eyeliner och en plommonfärgad ögonpenna.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ååh, önskar mig recension sedan av inte minst Benefit-grejorna! Lemon-aid, High Beam och Dandelion har jag velat ha ett bra tag! Kom du dit omsminkad som någon tipsade om förresten? (Om jag inte blandar ihop bloggar)

10:14 em  
Blogger Sandra said...

En dum fråga, men hur är parisarna med engelskan? En del påstår att de gärna inte pratar engelska, jag läste bara franska 1 år för typ 100 år sen. Vill åka dit(inte för att språket hindrar) men som sminkgalen kommer jag ju inte fatta ett skit vad de säger om produkterna. Pardon, Je ne parle francoise........eller nåt liknande.

12:02 fm  
Blogger helena said...

ellinor: recension kommer såklart :)
Osminkad var jag inte, men alla ville kladda ändå. Det blev mest jobbigt till slut.

catwalk: ja, sephora verkar vara en riktig turistattraktion

goddess: det gick rätt bra med engelskan på de flesta ställen, tyvärr är en del parisare med serviceyrken väldigt otrevliga.
På just sminkställena verkade det mest som om de faktiskt inte visste så mkt om själva produkten. De visade gärna färgerna, hur man lägger dem och så, men annars var det svårt att få ur dem nån mer matnyttig info.

7:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Finns inget mer störande än en expedit som inte kan sina egna produkter!

8:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Sephora is the shit, shoppade också loss på sephora nu när jag var på rivieran, det var helt underbart.

4:29 em  
Blogger Sandra said...

Tack för informationen.

6:37 em  
Anonymous Anonym said...

Benefit Dandelion och gel eyelinern från BB har jag högst upp på min önskelista! Bra köp du gjort.

10:50 em  
Anonymous Anonym said...

ÅÅh vilka vackra paket Benefitgrejorna ligger i ! Hur dyrt är det märket ? Det där paketet med olika concealers etc verkar ju hur spännande som helst

10:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home