tisdag, augusti 15, 2006

Mary Kay

Mary Kay är ett av världens största direktsäljande företag av hudvård och kosmetik. Företaget har fler än 1,6 miljoner fristående återförsäljare i fler än 30 länder. I produktsortimentet ingår förutom hudvård och kosmetik även nagelvård, kroppsvård, solskydd och parfymer.
Mary Kay Ash startade företaget år 1963 tillsammans med sin son. 1992 grundades Mary Kay Nordic i Sverige.

Jag har själv inte testat på något från Mary Kay tidigare, det beror väl egentligen mest på att jag inte har någon i min bekantskapskrets som är återförsäljare.

Nu har Petra, som säljer produkterna, gett mig tillfälle att testa deras Ultimate Mascara och oljefria ögonmakeup remover. Recension kommer framöver, mascaran verkar iaf riktigt lovande.
Om man är sugen på att shoppa lite men inte känner till någon återförsäljare så kan man hitta en lokal sådan på Mary Kays svenska hemsida.
100% nöjdhetsgaranti utlovas, vilket iaf gör mig positivt inställd.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Verkar inte hela konceptet väldigt frireligöst och läskigt? Lättare att gå till Kicks eller Åhlens - där finns ju de flesta märkena. Eller handla på nätet.

10:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har en vän som är återförsäljare. Jag har deras ögonskugga och foundation. Är mkt nöjd med bägge.

12:38 em  
Blogger helena said...

anonym: jag har själv varit sälkonsulent hos Oriflame, och de kunder jag hade tyckte snarare att det sättet att handla på var mkt smidigare än att gå i affärer. Så det beror nog mest på vad man gillar.

1:03 em  
Blogger Sandra said...

Jag tycker det är jättesmidigt att få en katalog och beställa där ur och sedan få hem produkterna. Och ofta kan dessa säljare en del om själva produkterna också.(Sen tycker jag det är roligt när kompisar har homeparties..smink, tupperware...allt...) Själv är jag inte så förtjust i många av de "vanliga" märkena som säljs i butikerna.
Och bor man i en liten stad så finns det bara en butik som inriktar sig på märken som chanel, clarins...m.m. Svårt när det är slutsålt eller så har de inte alla märken, och ibland dyrare än var andra städer tar för samma produkt.
Jag själv tycker om många av Oriflames produkter, men har tyvärr inte provat Mary Kay´s, då jag inte vet om nån säljare. Så jag ser fram emot recensionerna.

3:05 em  
Blogger Xtian said...

Den som gillar Oriflame men inte "home party" kan alltid gå in i deras butik på Grev Turegatan/Riddargatan i Stockholm. De har, förutom bra sortiment, snabbmanikyr för typ 75 spänn. Dvs de gör inte allt, men fräschar upp o gör snyggt på en kort stund. Min kära hustru brukar göra det då och då och hon blir alltid nöjd.

Som kille kan jag rekommendera "Tender Care" en liten burk med en kräm som funkar på precis allt, rassliga nagelband, småsår etc. Står dessutom på deras hemsida att man kan blanda det med läppstift som ett "läckert läppglans". Det låter jag dock vara osagt.... (och nej, jag jobbar inte för Oriflame)

4:21 em  
Blogger helena said...

goddess: ja, ofta blir det ju lite av en grej med själva "partyt" också. Snacka lite skit, äta o dricka lite gott samtidigt som man shoppar.

xtian: tender care är en klassiker! jag lovordar den ofta.

5:19 em  
Anonymous Anonym said...

Hmm...har aldrig hört talas om det förr. Dock har jag läst om det två gånger idag, på olika ställen...skumt. Den här tjejen jobbade som redaktör på Mary Kay, har dock slutat:
http://josabeth.blogs.se

6:33 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har ett eller annat Mary Kay smink och tillbehör och jag tycker om dem faktist. Speciellt ögonmasken. Lite väl kletigt men helt bra. :)

12:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag hade deras ögonmakeup remover tills den tog slut och tyckte jättemycket om den. Vattenfast mascara försvann på en gång och ögonen kändes härligt mjuka efteråt, nästan så att man inte behövde nån ögoncreme efteråt.

2:10 em  
Anonymous Anonym said...

jag bara undrar om det är nån som vet om det enda sättet att få tag på MK:s produkter är att ringa en säljare själv?

12:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej tjejer! Att snubbla in i denna bloggen var det bästa som hänt mig idag:) Älskar själv allt som handlar om kosmetik och annat som gör livet lite skönare. Inte för inte som jag är Dipl. Spa-terapeut och har en egen liten salong på Österlen.. Är sedan feb även Fristående Hudvårds- och Make up konsult för Mary Kay. Är det någon av er som vill ha tag på någon konsult i er närhet eller få mer info från mig (produktkatalog mm) så skriv till hotelsveaspa@hotmail.com
Må väl, Susanne

2:29 em  
Anonymous Anonym said...

om ni vill hitta billigt mary kay så ska ni bara söka på tradera, finns massvis av produkter där!

Linnea

2:55 em  
Anonymous Anonym said...

skulle inte rekommendera tradera. har kompisar som köpt mk där och fått gamla produkter, använda produkter osv. bättre att köpa av en konsult då

4:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home