onsdag, augusti 09, 2006

packning pågår

Till Paris, till Paris, ska vi rida på en gris. Ja, eller RyanAir då. Tidigt imorgon bitti får vi ge oss iväg till Skavsta. Hotell är bokat på Rue De Constantinople i Champs Elysées området.
I vanliga fall är jag ute i mer god tid när det gäller packningen, halva nöjet är i mitt fall att planera och skriva lista. Den här gången hanns det tyvärr inte med, så nu stryks och packas det för fullt.
Alldeles snart tar jag itu med necessären, med stort nöje ska jag försöka hitta den perfekta balansen mellan nödvändigheterna och de där små godbitarna som förgyller.

20 Comments:

Blogger Vera said...

Hett tips! På Musée de la Mode et du Textile i Paris så är det utställning om Balenciaga!

2:04 em  
Anonymous Anonym said...

ååh - ha en underbar resa =)

2:16 em  
Anonymous Anonym said...

Åh vad underbart, hoppas ni får det jättebra - det får ni nog :)! Och vad skönt att värmen har lagt sig lite, för en månad sen var det ju runt 30-35 grader varje dag, nu är det lite mer humant!!!

2:19 em  
Anonymous Anonym said...

hoppas ni får en trevlig resa :D vill med till paris =/

3:03 em  
Anonymous Anonym said...

En fråga till dig LGB (eller nån annan): Använder ni er av PayPal när ni beställer eller kreditkort? Tänkte beställa från EM och har bara lämnat ut kortnumret inom Sverige förut. Dessutom har jag hört mycket skumt om PayPal. Nån som vet nåt?

3:26 em  
Blogger helena said...

Tack! Tror det blir toppen :)

Lisa: Paypal har det bara varit en massa strul med för mig nu sista tiden, så jag använder mig inte av det längre.
Numera använder jag oftast mitt kreditkort när jag shoppar över nätet, inget är 100% säkert (inte att ha pengar i plånboken heller) men när fakturan kommer så har jag bra koll på vad som har dragits och jag kan bestrida om nåt skulle vara fel. Kreditkortet är ju inte heller kopplat till mitt bankkonto, så det känns tryggt.

Ja, hur gör ni andra?

4:15 em  
Blogger Ivana said...

Gud vad härligt med Paris, hoppas du får det super där. Själv tog jag med mig hälften av necessärerna utomlands & använde endast 10% av det. Kändes lite pinsamt att stå där med 40 ögonskuggor haha

4:16 em  
Anonymous Anonym said...

Vad najs! Ha det så bra!

5:13 em  
Blogger Xtian said...

När första halvlek av smink-inköp o annat av det viktigaste är avklarat, unna dig/er då lite champagne på La Samaritaine, på deras terass (typ nästan högst upp). Fantastisk pausställe för den professionelle shopparen.

Om inte, ha en underbar resa i vilket fall som helst.

/Redaktionen, FastFoodLovers (som köper lyxsnabbmat på Place Madeleine (Fauchon och Hediard))

5:27 em  
Anonymous Anonym said...

Du kommer att fastna på sephora! De har minst 2 st. stora.
Kom nu ihåg att besöka Le Comptoir på Rue Berger nära hallarna! Underbar restaurang/bar.

6:33 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller verkligen med, halva nöjet är att njuta och planera i förväg. Bon voyage!

7:06 em  
Blogger Maria said...

Hoppas ni får det trevligt med mycket romantik :)

7:24 em  
Blogger helena said...

catwalk: såklart jag ska :)

xtian: bra tips! skumpa och lyxsnabbmat here I come

eemelia: oh nej säg inte så, då vågar kanske inte maken låta mig gå in ;)

maria: haha, det kanske låter som om jag åker dit enbart för sephoras skull. Romantiken kommer såklart allra först.

9:05 em  
Anonymous Anonym said...

Paris är säkert en pärla i Europa som jag inte besökt än men någon gång så blir det nog av. Njut av alla sevärdheter och ha det så bra!

11:15 em  
Anonymous Anonym said...

Ha det lovely=)! Paris är såå underbart!!

11:26 fm  
Blogger rosa fluff said...

Trevlig Paris!

Stila har slutat sälja sina produkter i sverige.
Snyft.

8:56 em  
Anonymous Anonym said...

åh, den som ändå fick åka till Paris... :) hoppas du har en trevlig resa!

9:07 em  
Anonymous Anonym said...

kul! är det nån som vet någon bra rengöring för småfinnig hy?

12:00 em  
Anonymous Anonym said...

ha det så trevligt !vill också till paris ! :)
http://saaarahs.webblogg.se/

3:28 em  
Blogger helena said...

pålägg: Elysees monceau hette det, helt ok men inte särskilt mysigt.

11:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home