onsdag, augusti 16, 2006

MK Ultimate mascara

Jag fick en Mary Kay Ultimate mascara och deras oljefria ögonmakeup remover skickad till mig i förra veckan. Removern funkar ok, men den konkurrerar inte med mina favoriter vare sig i budget- eller lyxklassen.

Så till mascaran. Snygg, var det första jag tänkte när jag såg hylsan. Andra plus med förpackningen är att den har en skön tyngd som gör mascaran stadig och behaglig att hålla i.
Den extremt volymgivande produkten ger extra tjocka och täta ögonfransar med upp till fem gånger mer volym.
Klump- och kladdfri. Snabbtorkande. Håller i upp till 12 timmar. Kan användas både av linsbärare och de med känsliga ögon.
Jodå, fransarna blir både tätare och längre. Färgen har en ordentlig svärta och på mig sitter mascaran som berget hela dagen. Jag är verkligen kräsen när det gäller mascaror, få klarar testet, men här har vi en som nästan får full pott.

LipGloss Bitch ger betyget: 4

Jag föredrar när tippen på borsten är spetsig, tycker det är lättare att peta upp de allra minsta fransarna då. Mary Kays Ultimate mascara har lite för trubbig spets för min smak, men i övrigt är det här en toppenprodukt.

8 Comments:

Blogger Sandra said...

Blir man bjuden på sånt party ska jag hålla extra utkik efter mascaran. Var och fikade med ett par kompisar idag och samtalet ledde in på Mary Kay och en sa att de är dyra, är det så eller är det överenskomliga priser?

7:46 em  
Blogger helena said...

goddess: jag har inte så bra koll på deras priser, jag tror att återförsäljarna sätter dem till viss del själva. Men jag har aldrig haft intrycket att detta skulle vara ett "billighets" märke.

8:02 em  
Anonymous Anonym said...

Våran Ultimate Maskara kostar 249:-
och våran Eye Make Up Remover kostar 225:-
Vi konsulter kan sätta våra egna priser men vi har en rekomenderad prislista som dom flesta följer.

9:20 em  
Anonymous Anonym said...

Har för mig att en av favoriterna för dig i lyx-klassen av ögonmakeup-borttagning var lancômes bifacil, vilken är favoriten i budgetklassen? *nyfiken*

/Emma

3:18 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker alltid att det är en klump med mascara på tippen av borsten. Då kan man ju inte peta upp fransarna. Har du aldrig det problemet?

3:19 em  
Blogger helena said...

catwalk: flera av cliniques funkar helt ok, men jag har aldrig fastnat riktigt för någon av dem.

emma: body shops remover med kamomill använder jag till vardags, lancomes när riktigt sotade festmejker ska bort smidigt.

li: vissa kladdar ju väldigt, torka av mot en kleenex bara så fixar det sig.

4:32 em  
Anonymous Anonym said...

va roligt att den fick ett så bra betyg.. men om du skulle jämföra den med lancomes hypnose eller lextreme.. vilka är bäst?

5:49 em  
Blogger helena said...

helena: eftersom lancome extreme har allt MKs har + att den har spetsigare tipp så måste jag säga att den är bättre. Detsamma gäller med min favvo magnascopic från estée lauder

6:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home