fredag, september 15, 2006

eleven leverans

Igår kunde jag hämta ut mitt paket från eleven. Har såklart redan hunnit testa rengöringsoljan från Smashbox, den var jag väldigt nyfiken på. Det är en rätt konstig känsla att tvätta sig med olja, och jag har inte bestämt mig för vad jag tycker om det än. Men makeupen försvann iaf i ett nafs.
Det var första gången jag beställde från eleven. Om man gör en snabb jämförelse med andra webshoppar jag handlat på så levererar eleven lika snabbt, men fraktpriset är högre. De tar 55kr, när t ex Accessora, Blush och Pulpstore tar 39kr. Eleven skickade heller inte med några trevliga prover, det har jag fått i mina paket från de tre andra. Eftersom alla är så lika i sin prissättning så har jag egentligen ingen anledning att shoppa från eleven, om man nu inte är ute efter en produkt som bara finns i deras sortiment.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Prover är ju ett måste! Jag bara älskar dessa små förpackningar! Härligt att få testa nytt utan att det kostar mig en förmögenhet. Trist om man lagt hundralappar på en produkt som sen inte funkar...
:-)
Katarina

9:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag kan bara hålla med! Irriterande att man måste betala frakt om man inte handlar för över 1500 kronor, på de andra är det väl 500. Sen inga prover, trist!

Visst kändes det skumt att tvätta sig med en olja, har inte hunnit bestämma mig om jag gillar den ännu. Ska kolla hur den tar bort vattenfast makeup först.

9:31 fm  
Blogger Annie - PD said...

Snålt att inte bjuppa på frakten. Sånt får mig att backa när det gäller nätshopping. Vill att det ska vara billigare och smidigare.

12:25 em  
Anonymous Anonym said...

Sedan är det riktiga överpriser på en del produkter på eleven oxå! Det gillar inte jag!

5:33 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller med. Dyr frakt och inga prover. Samt överpriser. Trodde att det bara var jag som inte fick några prover.

5:36 em  
Blogger helena said...

katarina: ja, prover är ju dessutom ett utmärkt sätt att låta köparen testa på nåt annat i sortimentet. Och det är superviktigt för webshopparna, i vanliga butiker klämmer och känner man ju innan köp.

sura tanten: ja, frågan är ju varför de måste ta 55 när de andra kan ta 39.

sandra: jag gillar dem med!

mari: särskilt på produkterna de är ensamma om, som benefit t ex.

li: ja, det finns liksom ingen anledning till att välja dem när det finns andra som är bättre på flera punkter.

5:43 em  
Anonymous Anonym said...

Vet någon om Smashbox Compact Anti-Shine är nå bra?

9:02 em  
Blogger Ivana said...

Kul att du informerar om andra saker än bara produkterna som tex frakt & leverans. Sånt är lika viktigt! :)

12:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home