måndag, november 13, 2006

organisering



Sara utmanar oss att visa upp våra agendor. Jag kör med en svart filofax i A5 format. Fyrfärgspenna, post-its och tippex används flitigt.
På insidan av pärmen har jag en grön lapp som påminner mig om vilka födelsedagspresenter jag har kvar att ordna (kommer snart att bytas ut mot en julklappslista). På kalenderns förstasida sitter alltid en lapp med viktigheter som ska shoppas framöver. Här stryks det och läggs till allt eftersom. Prio nr ett just nu är tops och nässpray. Ofta sitter här också en rosa lapp där jag noterar blogguppslag som poppar upp under dagen.
På andra bilden har vi uppslaget för denna vecka. Hm, undrar om den där ringen runt "Träna!" kommer att sporra mig till att ta mig i kragen imorgon.
Veckans höjdpunkt är konserten med Bo Kaspers orkester på lördag.
På den lilla gula post-itsen står det "OBS! Messa C som har fått en bäbis!!!"

Nu vill jag veta hur ni organiserar er.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

ah - ännu en postittjej =) Jag fattar inte hur man klarar sig utan!!

7:29 em  
Blogger helena said...

jag fattar inte hur folk överlevde typ förr, när post-its inte fanns ;)

7:34 em  
Anonymous Anonym said...

Post-its förbrukar jag i rasande takt. Jag kan inte heller för mitt liv förstå hur man klarade sig utan dem.

8:44 em  
Anonymous Anonym said...

Måste man visa insidan?

8:57 em  
Blogger helena said...

nejdå, det är valfritt

7:28 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har aldrig klarat av att använda en kalender, glömmer alltid att skriva in saker. Däremot skriver jag upp saker på små post-its (såna man har i böcker) och stoppar på dataskärmen. Sen river jag ner dom allt eftersom jag bli klar. Just nu står det "ät frukt!" ;)

4:43 em  
Blogger helena said...

Men Sandra, nu m å s t e du ju bara visa din!

li: frukt är bra! borde också ha en sån lapp

5:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home