söndag, januari 07, 2007

ACO Volume Mascara



Strax före jul shoppade jag på mig en
ACO Volume Mascara för 97kr på Apoteket, med förhoppning om att det här skulle vara ett solklart budgetfynd. Jag ställer höga krav på mina mascaror, och hittar man en bra som inte kostar mer än hundralappen så är ju lyckan gjord.

Förpackningen är sådär typiskt ACO-trist, plastig pastell. Borsten är sympatiskt liten i storleken, rundad med avsmalnande topp.
När jag använde den första gången så insåg jag direkt att det här är en mascara gjord för att användas till vardags. Man får färg och form på fransarna, men man får jobba rätt hårt om man vill ha ordentlig volym. Jag köpte en brun mascara med syfte att ha den till vardags, så att den inte ger några partyfransar kändes ändå helt ok.
Men det här är ingen mascara som funkar särskilt bra på mig. Efter ett par timmar så ser det ut som om jag inte målat fransarna alls. Mascaran fäller inte eller så, men styrseln och formen försvinner och jag får bättra på nån gång efter lunch.

LipGloss Bitch ger betyget: 2

Det här är absolut en duglig mascara, iaf om man ser till priset. Och att den inte fäller eller smetar av sig är något som är ganska ovanligt i den prisklassen, så här har vi ett stort plus. Men ACOs mascara håller inte mina fransar i styr. Och är det någon del av mejken som jag inte har nån som helst lust att bättra på under dagen så är det just mascaran.

Hotspot däremot har hittat en ny favorit i ACOs volym mascara. Så tveka inte att testa om ni är nyfikna, allas våra fransar äro olika :)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är inte heller särskilt imponerad av den mascaran. Jag tycker det är konstigt att de kallar den för volymmascara för precis som du säger så ger den knappast nån volym.

1:14 em  
Anonymous Anonym said...

att kalla den volymmascara tycker jag känns lite fel. för volym ger den inte.. men jag får nog håller med hotspot här. jag tycker faktiskt är det är en sjyst vardagsmascara. inget extraordinärt, men inget direkt dåligt heller.

1:54 em  
Blogger helena said...

anonym1: ja, det är lite konstigt

anonym2: ja, här är det ju uppenbart att den funkar olika för oss. Därför kände jag att det var vettigt att länka till någon som gillar den :)

8:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home