måndag, januari 01, 2007

Året som gick

Januari
Året inleds med att jag faller för foundation från i.d och hudvård från MD Formulations. MD visade sig funka riktigt bra till en början, men i längden var serien alldeles för skarpt för mig för att kunna användas som daglig rengöring.
Bland bloggarna visas det upp vardagsmejk, och jag fnissar lite åt en steg för steg lektion till hur man lägger en brudmejk som jag stött på under mitt bröllopsplanerande.
Februari
Vårkollektionerna har dykt upp, den rosa trenden tilltalar mig allra mest.
Jag testar plumpern från Freeze med lyckat resultat, och gläds över att COW Parfymeri äntligen öppnar sin webshop.
Jag, Sara och många med oss tröttnar på all skit vi får ta emot via kommentarer och mail, och skriver ett gemensamt inlägg för att uppmärksamma problemet.
Mars
Favoritlistan publiceras och massor med bloggare hänger på utmaningen.
Maybellines mousseprodukter dyker upp men vi får vänta ett bra tag till på deras hajpade mousserouge, i bloggosfären råder ögonskuggemania.
Vi snackar deodoranter och 60 kommentatorer bidrar med tips.
April
Lyckas få maken att testa Freeze också, med helt gaaalet resultat :)
Vi diskuterade användadet av djurhår i penslar, jag förälskade mig i läppbalsamen från Crazy Rumours men förfasade mig över Anatomicals gräsliga Stop cracking up.
Jag försökte mig på att mejka mig som Kiera Knightley med hjälp av steg-för-steg lektionerna på sajten Beauty Riot.
Maj
Under denna månad hann jag med att bli kär i både necessärerna från Pia & Pio och Jelly Pong Pongs underbara Chic shine. Och i bloggosfären rådde glossfeber.
Juni
Nu planeras det bröllop för fullt, jakten på den perfekta bröllopsdoften är igång och jag blir totalt grundlurad av vänner och jobbkollegor.
Sen hinner jag också med att störa mig nåt vansinnigt på att tjejhyvlar är så mycket dyrare än killhyvlar.
Juli
Bröllopsdags, fröken J är numera fru F.
Jag inspireras av Ashley Olsens fräscha sommarlook och utnämner IsaDoras sun protecting lipgloss till ett riktigt kap.
Augusti
Vi åker på bröllopsresa till Paris, en tur på Sephora är naturligtvis ett måste.
Jag inspireras av Dita von Teese och i bloggosfären listas det saker som sätter guldkant på tillvaron.
September
En ny webshop lanseras och månades hyllning går till Dandelion face powder från Benefit.
Rykten florerar om att märket Bobbi Brown ska dyka upp på NK, men till alla sminkjunkiesars stora sorg så dementeras detta av NK.
Oktober
I oktober hjärtar jag HM, men jag imponeras inte särskilt över Smashbox cleansing oil som jag hade hoppats så mycket på.
Produkter från Fructis skickas ut till ett gäng bloggare och Philosophy öppnar sin Holiday Boutique och frestar med godis som kroppsskrubb med pepparkaksdoft och duschkräm för mjölkchokladfantaster.
November
Nu är det hög tid för juklappstips och det avslöjas att Demi Moore är Helena Rubinsteins nya ansikte.
Vi pratar om årets julboxar och jag dissar den märkliga produkten EasyLooks.
Månadens vill haaa är naturligtvis Sephora Monopoly!
December
Vi firar jul och nyår och bloggosfären listar förhoppningar om 2007.
Jag listar en sminkjunkies önskeklappar och det pratas om köpta bloggare.
Årets sista månad bjuder också på ett riktigt halleluja moment.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gillar din blogg, smink är kul!

6:14 em  
Anonymous Anonym said...

Gott nytt ÅR! :)

12:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Vilket superinlägg, hur kul som helst att läsa! =D

1:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Kul med sammanställning över 2006!

Har du recsenserat Smashbox´s primer ännu? Kanske jag som missat det bara?

Gott Nytt 2007!

9:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Gott nytt år till dig med förresten! Oh jag vill också shoppa på Sephora... *avis*

2:15 em  
Anonymous Anonym said...

Hej & Gott Nytt År!
Underbara före och efter bilder på dina och Johans plumpade läppar. Nu tror jag att jag fattar hur senaste James Bond kan ha sådana fylliga (och sensuella) läppar!

2:25 em  
Blogger helena said...

vlina: kul att du gillar bloggen!

hannah: gott nytt på dig :)

rouge: det var kul att skriva också, man ser att det hinns med en del under året :)

jenny: nej, den är inte recenserad än, men det kommer.

caroline: gott nytt år!

mila: Gott nytt! Visst blev det en riktig pangeffekt :)

6:24 em  
Anonymous Anonym said...

Vad kul att läsa om ditt år! Själv håller jag på att kleta och kladda med EasyLooks;)

8:19 em  
Anonymous Anonym said...

Rolig årssammanställning!

11:01 fm  
Blogger helena said...

sura tanten: man kanske kan ha det som fingerfärg ;)

hotspot: kul att det gillas :)

5:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home