fredag, september 02, 2005

Snodda frågor - Hej konsument

Detta är helt fräckt snott från Lindas (b)loggbok.
"Hej konsument"

senaste impulsköp: impulsbeställde boken Mossvikenfruar när jag skulle beställa Camilla Thulins bok Stil på adlibris.
bästa promenad: traskar helst bortåt Rocksjön

favoritdryck: pepsi max, kaffe med baileys
äter lyxmiddag på: tapas eller gratinerade musslor på Anna-Gretas, inte särskilt lyxigt ställe men mysigt och väldigt gott.
favoritgata: psykiatrivägen upp mot Ryhov, väldigt grönt, lummigt och rogivande.
bästa förfestmusiken: schlager funkar alltid när jag är på festhumör, eller gamla Kent skivor
reser helst till: solen och storstäder
bra gå bort-present: delikatesser som roliga marmelader, honung, olivolja
favoritlyxartikel: mitt sminkbord med innehåll
älsklingsljud: nåt mysigt sagt av min sambo
senaste upptäckt i stockholm: hm, nio år sen jag var där senast. Men då upptäckte jag att man inte alltid ska bli smickrad när dörrvakterna släpper en före den superlånga kön. Vi insåg rätt snabbt att vi var de enda tjejerna där inne, om man bortsåg från brudarna i burar som strippade.
favoritgalleri: har inget
tidning jag gillar: jag gillar tidningar överhuvudtaget t ex Allure, DV, Elle, Plaza Kvinna, InStyle
favvosajt: kollar mest bloggar, tradera och kvällstidningarna.
här bjuder jag mamma på middag: mamma gillar Mäster Gudmunds källare
favoritförort: Rosenlund kanske
fikar gärna på: Bernards, Claras, Kaffebönan
favoritbutik: Kicks
bästa lunchställe: Meza
favoritgrönsak: oliver, morötter, röd paprika
favoritfärg: moss-, oliv- och äppelgrönt, rosa
favoritmärke: Lancôme, MAC
favoritdjur: hund egentligen, men jag har en katt
bästa nu levande regissör: Quentin Tarantino
stjärna jag vill träffa: Quentin Tarantino
favvoskor: mina ecco-sneakers är bara bäst
klädkonto per månad: köper det jag behöver, intresset är ganska måttligt
modeförebild: Scarlett Johansson, Nina Persson, Dita von Teese är alla vackra, coola och talangfulla
motionerar: promenader, styrketräning periodvis
mest överskattade affär: Lagerhouse
dyraste jag köpt: en dator
mode jag aldrig vill se igen: urtvättade tubsockar i pumps var aldrig en hit
favoritprodukt på systembolaget: massor! det är trevligt med välfyllda barskåp, xanté päron cognac, baileys, Martells cognac, absolut vodka, gin...
bästa fyllekäket: nåt fett och salt
dansar helst till: Melody club
senast gnolade: gnolar just nu till nåt med Uffe som sambon valt att sätta på
senaste fyndet: Lumenes eyebrow control
bästa romanen: den hoppas jag att jag inte har läst ännu
bästa diktsamlingen: har nog aldrig läst en hel diktsamling, jag gillade Marcus Birro förr
favoritprodukt på apoteket: jag älskar apoteket... treo, fenuril, travello, försvarets hudsalva
fulaste färgen på kläder: neonfärger går bort just nu
i min cd-spelare: helst Marilyn Manson, men idag har jag tvingats lyssna till Uffe och Willie Nelson
beställer i baren: gin o tonic eller vodka lime
användbar pryl: jag skulle inte kunna leva utan datorn, jag är också väldigt förtjust i min mobil och min mp3-spelare. Skulle vilja ha bakmaskin, sodastreamer och popcornmaskin.
dessa vill jag ska svara på "hej konsument":
alla ska svara ju!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag har svarat!!!

6:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home