fredag, november 04, 2005

Listar

BrunchGirl har listat en lista, och jag hänger på.

När började du sminka dig? Mer regelbundet när jag var 12, men man hade ju kladdat lite innan också.

Vilken var din första riktiga sminkprodukt? Mamma sålde Oriflame förr, så det måste ha varit nåt ur den vinröda beautyboxen, som verkade så gigantisk då. Jag minns lyckan när jag fick en alldeles egen burk Tender Care, Oriflames gamla klassiker för nariga läppar.
Och din första parfym? Räknas Dewberry, parfymoljan från Body Shop?
Vad var din största skönhetsmiss som tonåring? Vet inte om man kan kalla det skönhetsmissar när man fortfarande testar och inte har lärt sig tekniken riktig. Jag tyckte nog att jag var väldigt fin då, men idag skulle jag inte ha brun läppenna till pastellrosa läppstift á la Pamela Anderson. Var sak har sin tid liksom.
Beskriv din sminkstil idag: Varierande. Jag testar gärna nytt även till vardags.
Dina favoritsminkmärken: MAC, Lancôme, Estée Lauder… jag är inte särskilt trogen ett märke, utan har mina favoriter inom respektive produktgrupp.
Hur lång tid tar det för dig att sminka dig till vardags? 10 minuter för en standard mejk, men även LipGloss Bitch går i enbart mascara då o då.
Du ska ut på stan och får bara välja två produkter att sminka dig med. Vilka blir det? Mascara och läppglans, men mascara är det enda jag känner att jag absolut måste ha.
Vilken skönhetsprodukt köpte du senast? Clinique moisture sheer tint och Clinique cream shaper for eyes köpte jag för ett par dagar sedan. Både helt nya bekantskaper för mig, så det är lite spännande.
Den dyraste produkten du någonsin köpt: Allt är relativt. Men smink är sällan så jättedyrt även om man lyxar till det. Jag har inga problem med att lägga en femhundring på ett bra löspuder eller en skuggpalett.
Ditt bästa budgettips: Ögonmakeup basen, primern och ögonbryns fixern från Lumene. Solklara budgetfynd alla tre. Lumene har verkligen vuxit i mina ögon det senaste året.
Ditt sämsta sminkköp: Alla foundations man köpt genom åren som inte är 100%-iga. Jakten på det perfekta underlaget går vidare!
Och den bästa produkten som finns: Eight hour krämen från Elizabeth Arden. Det är inget snack om den saken.
När var senaste gången du vaknade på morgonen med sminket kvar? Det är gräsligt, men det är nog bara nån månad sen. Och jag tror inte ens att jag kan skylla på fyllan där.
Hur många läpprodukter (läppstift/läppglans) äger du, på ett ungefär? 27 i läppglansskålen på sminkbordet och sen ska man väl räkna med dem i alla väskor och jackfickor, så närmare 50.
Din önskeprodukt: Jag vill att alla märken fixar så man kan skapa sin egen sminkpalett av deras produkter.

3 Comments:

Blogger Alison said...

Haha var du också Dewberry-tjej! Lyckliga Lisa bloggade om Dewberry alldeles häromdagen. Och själv dränkte jag mig i Dewberry ett bra tag.

50 läpprodukter - imponerande. Namnet förpliktigar, visserligen. :)

4:10 em  
Blogger helena said...

Jag tror starkt på att alla över 25 var sålda på body shops parfymoljor. Värst var väl de som valde att köpa hela serien i just cocos :)

4:36 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, jag älskade en aprikos-färgad doftserie från St Michael (Marks&Spencers märke som ett tag fanns även på Åhlens). Den doftade persika och jag hade deo, bodylotion, duschcreme och doft därifrån. Tillslut blev det helt enkelt för mycket. Gillade även Dewberry som ni andra. Den var god ett tag! Sen har väl alla haft Cacharels blommiga doft va? Anais anais hette den va (stavn?).
:-)
Katarina

9:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home