onsdag, februari 01, 2006

Essie Licorice

Det var bara några månader sedan jag första gången hörde talas om nagellacken från Essie, det var någon tidning som skrev om deras 3 i 1 produkt som funkar både som underlack, nagelstärkare och överlack. Och det känns ju som nåt oerhört praktiskt, själv sitter jag just nu med ett helt set ifrån Mavala för att täcka de här behoven.
Jag tror inte att de har funnits i Sverige så länge, men de är tydligen väldigt populära i USA. På
Blush kan man köpa lacken och andra nagelprodukter från Essie, det har nyligen kommit in lite nya mörka snygga färger.

Ikväll bänkar jag mig framför TopModel och målar naglarna i coola Licorice.
Jag tog tacksamt till mig trenden med mörka naglar i höstas och jag är glad över att den hänger med i vår också. Svart tror jag blir supersnyggt till alla pudriga pasteller.
Recension kommer framöver.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker att mörkt-mörkt rött i stil med Chanels Rouge Noir är det absolutly läckraste till puderfärgerna i vår. Dessvärre ganska arbetskrävande då man behöver under- såväl som överlack för allra bästa look.

11:40 em  
Blogger helena said...

Ja, det blir lite mer jobb med mörka lack. Men lägger man ner det jobbet så vinner man ju i hållbarhet så det kanske kan gå på jämt ut. Mörk rött är jättefint, och plommonlila.

11:45 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är för lat för mörka lack, det syns ju direkt när de blir bortskavda. Kör alltid med ljusa som får sitta lite för länge...

8:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är många år sen jag körde med svart lack, men vad snyggt det är. Är det smidigt att beställa från Blush?

12:25 em  
Blogger helena said...

Det är väldigt smidigt och de levererar snabbt. Jag har skrivit mer om hur det går till här:
http://www.lipglossbitch.se/blog/2005/12/eyekos-fat-balm-frn-blush.html

12:42 em  
Anonymous Anonym said...

Har du långa naglar? Jag har fått för mig att man bör ha rätt så långa naglar för ett mörkt lack. Själv kör jag oftast med fransk manikyr, gärna med en rand glitter vid smajlet. Nu blir det ännu lättare när Depend har börjat med särkilda "stripe" lack, där borsten är tunn och spetsig.
Kan du inte lägga in en bild med det svarta nagellacket på?

1:13 em  
Blogger helena said...

Mörka lack funkar jättebra på kortare naglar. Jag biter inte på mina eller så men de har rätt taskig kvalitet så jag låter dem inte bli så långa. Nån milimeter utanför fingertoppen bara.

1:58 em  
Anonymous Anonym said...

Essie´s 3i1 lack är super kan jag skvallra om!!!

5:26 em  
Anonymous Anonym said...

kul med svart nagellack, jag gillar wicked också... får nog bli en beställning snart tror jag :)

5:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home