torsdag, januari 26, 2006

Budgetalternativen i VR

I senaste VR ges tips på smarta budgetköp. Color appeal platinum skuggan från Loréal och Tender Care från Oriflame är riktiga kanontips. Men Shinylicious från Maybelline, nej som Lancôme-fan och LipGloss Bitch måste jag protestera. Det här är i n t e ett bra alternativ till Juicy Tubes.
Man måste skilja på gloss och gloss. Gillar man Juicy Tubesen så gör man det troligtvis för att man gillar den klistriga konsistensen som ger ett oslagbart lackat och hållbart resultat, och för utbudets skull.
Ska man jämföra gloss så ska man antingen ställa de i samma prisklass, eller de av samma typ mot varandra. Att jämföra ett billigt läppbalsam med ett dyrt lackigt gloss är som att jämföra äpplen och päron. Det enda de har gemensamt är den fruktiga doften, och det är liksom inte ett vettigt kriterium.

Mina alternativ till Juicy Tubes är istället:
Sheer colour juicy lipgloss från Oriflame
Sweet Talk mouth-watering lipgloss från Victorias Secret
Colourjuice från Loréal
Shinylicious skulle med sin tjocka lite balsamaktiga konsistens kunna vara ett alternativ till:
LipGloss Balm från Estée Lauder
Sweet Talk shimmering lipgloss från Victorias secret
Lipgelée från MAC

Ja, kanske är jag petig. Men Ebba ska inte fara med osanning och jag står för mina LipGloss Bitch-fasoner ;)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Småler lite åt inlägget. Hihi, rätt ska absolut vara rätt :o)

Är inne här å läser titt som tätt. Kul med nya sminktips. Har du förresten något bra budgetalternativ för en concealer?
Behöver en, men inte för dyr för plånkan vill inte just nu !

Tack för en bra blogg

6:47 em  
Blogger helena said...

Du har fattat grejen Ulrika, det är meningen att det ska vara lite roligt :)
Jag har använt YSLs så länge så jag minns inte riktigt hur andra är. Men det finns ju en hel del att välja på, IsaDora har t ex flera olika varianter, både i stiftform och i flytande.

10:09 em  
Anonymous Anonym said...

Jag använder YSL under ögonen, men för plitor och liknande som behöver mer täckande använder jag Loreal Touche Magique som oxå är en "pensel-penna".
Duttar på och jobbar sen in med en svamp. I början tyckte jag att den var för blöt, men ju äldre och "torrare" den blev, destå bättre.
Trevlig helg!

9:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Hihihi! Kul!
och du har rätt, som vanligt. Man kan verkligen inte jämföra, i mitt tycke usla, Shinylicious med Juicy Tubes.

Men nu har jag hittat ett nytt kul bra gloss, Mark Glossblossom Ripening Lip Tint. hahaha, vilket namn! :) det är ofärgat i tuben och "mognar" fram när det kommer på läpparna - rätt bra faktiskt för en naturligare look.

Ha en trevlig helg!Catarina

9:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home