lördag, februari 04, 2006

Max Factor Lash Lift

Mascara är den produkt jag allra tydligast har märkt en kvalitetsskillnad hos efter att jag gått upp en prisklass. Jag har använt flera varianter av Lancômes, Cliniques och Estée Lauders mascaror, och ingen av dem har fällt. Och att den inte fäller är mitt absolut främsta krav.
De flesta budgetmascaror jag testat genom åren har fällt mer eller mindre, med undantag för Max Factors. Särskilt deras stretchmascara håller måttet. Jag är inte 100%-igt såld på borsten och den torkar ihop lite snabbt, men jag byter ändå ofta så det är inte hela världen. Och eftersom den ligger hundralappen under de andra i pris så är det absolut acceptabelt.
Med detta i åtanke skaffade jag Max Factors Lash Lift, 130kr på Åhléns. Man kan ju tycka att den med sitt ca 40kr högre pris borde vara snäppet bättre eller åtminstone lika bra som stretch. Men nej, jag har använt den i en vecka och jag är inte alls imponerad. För det första så fäller den efter bara ett par timmar. Borsten är för klumpig och mascaran har redan kleggat ihop sig fullständigt.

LipGloss Bitch ger betyget: 1

På plussidan ska nämnas att jag fick fylliga långa fransar i ett enda svep och bara det borde väl kanske vara värt ett godkänt i betyg egentligen. Men det irriterar mig att Max Factor släpper nytt med bra mycket sämre kvalitet till ett högre pris.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håller verkligen med om att dyra märkes-mascaror oftast är klart mkt bättre än de "billigare". Jag tycker dock att "Panoramic Curl" från L'OREAL är ett bra budget-alternativ att växla med (flagnar inte och fransarna blir fint böjda).

11:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Om Lip Fusion då, ibland funkar ibland inte (var inte det någonting med vatten att göra). Irriterar inte som andra lip plumpers, vilket jag gillar. Luktar gott och jag får kyssvänliga läppar. Jag var ute efter samma läppar som jag brukar ha när jag går upp på morgonen, and I got it!

1:12 em  
Anonymous Anonym said...

hej! superbra blogg du har, känns väldigt proffsigt!

skulle du kunna rek. produkter som inet täpper till porerna, dvs utan mineraloljor osv.?

12:11 fm  
Anonymous Anonym said...

självklart menade jag produkter som INTE täpper till porerna.

12:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Du som verkar vara mer insatt på ämnet än lilla jag, vet du om sminkmärket 'Viva la Diva' har någon hemsida?? Jag har letat men inte hittat någon!
mvh /PrettyInPink

2:37 fm  
Blogger helena said...

kristina: gott att du fick vad du var ute efter :)

anonym: tack, kul att höra :)
i.d är ju ett "rent" märke och innehåller inga konstigheter. Det finns ett märke som heter Youngblood också som är av samma typ.

prettyinpink: jag har heller aldrig lyckats hitta nån viva la diva-sida.

10:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar Lash Architect (L'Oreal), den är suverän om man vill ha mycket mascara. Sitter jättebra också! Däremot provade jag nu Maybellines mascara den där grön-rosa förpackningen, den är INTE bra. Man får måla massor av lager för att det ska bli något!
På tal om budget-mascaror alltså!
:-)
Katarina

9:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag håller mig till Lancomes mascaror, de är suveräna. Sista året har jag kört med hypnose. Alla Lancomes macaror sitter bra, de kladdar inte, eller fäller. Enda gången de kan fälla är när de nästan är slut. Däremot blev jag lite besviken på flextencils när jag testade den, gillade inte borsten.
Loréals mascaror brukar ge långa fransar, men jag tycker att de klibbar och kladdar och tar lång tid på sig att torka. Men smaken är olika : )

5:45 em  
Anonymous Anonym said...

Den sämsta macaran jag har testat är ett gratisprov jag fick från FACE. Den mascaran var ett skämt! Man är snyggare utan den, det var bara som blött svart bläck som satte sig på fransarna. Minuspoäng från mig!
Någon som brukar använda deras mascaror?

5:51 em  
Anonymous Anonym said...

Lancomes mascara l'extreme är den bästa av alla mascaror jag testat (dior show, chanel, mac, andra lancome, l'oreal, max factor, cliniqe mfl). Den har patenterad (!) borste:)

12:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home