måndag, april 17, 2006

Anatomicals - Stop Cracking Up

Jag tror att jag generellt är ganska snäll i mina omdömen när jag recenserar produkter. De flesta har iaf nåt som är bra, helt rätt färg, en snygg förpackning, produkten kan var ok i förhållande till sitt pris etc. Men idag tänker jag hissa varningsflagg.
För jag kan inte se att Anatomicals läppbalsam Stop Cracking Up (ca 79kr) skulle kunna funka för någon, oavsett tycke och smak.
Läppbalsamet är så tunnflytande att det rinner direkt ur tuben när man öppnar korken. Tuben har ingen tipp att applicera med så man får använda fingrarna, vilket egentligen inte hade varit så dumt tänkt om det inte varit för att den är så tunnflytande då. När man väl får produkten på läpparna så är det som att smörja på olja.
Det här läppbalsamet är väldigt uttorkande, många läpprodukter kan vara det över tid, men här märks det direkt. När det gått in i huden så är man torrare än innan. Som när man är ute i kyla och inte kan låta bli att slicka sig om läpparna. Så Stop Cracking Up funkar inte ens för stunden.

LipGloss Bitch ger betyget: -

Stay away! Det finns inget som helst positivt med den här produkten.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den ska jag inte prova :S

Jag har testat Juic Tubes Lip Plumper. Recension i min blogg :)

11:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Läs en bok för fan! Du behöver uppenbarligen perspektiv på vad som är viktigt här i livet.

12:16 em  
Anonymous Anonym said...

Läs inte här då om du tycker det är så viktigare med böcker?

3:23 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller med oftast kan man hitta något bra i en produkt så om du ger stop cracking up minus bör man nog hålla sig borta. Det är super med recensioner, både bra och dåliga...

3:32 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller mig borta från den;)...

3:48 em  
Blogger helena said...

Ja, håll er ifrån den. Det är nog första gången jag känt att produkten verkligen inte kan vara nåt att ha för någon.
Och då v i l l jag ändå alltid försöka skriva nåt lite positivt när jag recenserar.

4:30 em  
Anonymous Anonym said...

Har du testat andra Anatomical-produkter? Är det bara denna som är dålig eller märket rakt över?

6:45 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker att Anatomicals har bra hudvårdprodukter. Jag har "Gorgonzola" fotkräm och "Are you looking to get picked up" duschgel. Är nöjd med båda, speciellt duschggelét som doftar menthol. :) Men tack för varningen om lipbalmet!

7:38 em  
Anonymous Anonym said...

ida; tack så mycket, jag funderar just på en av deras duschgeler, och blev lite avskräckt när jag läste den här recensionen. Men då finns det fortfarande hopp då...

7:59 em  
Blogger helena said...

Recensionen gäller enbart denna produkt.

8:22 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har testat Help the Paw handkräm och är inte överimponerad. Rinnig, tunn som tar lång tid att gnugga in. Men luktar gott!

1:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home