onsdag, april 12, 2006

ny concealer

Skaffade mig en ny concealer idag, Airbrush concealer från Clinique. Kikade på en massa andra för Clinique är sällan mitt förstaval, men Lancômes fanns inte i min nyans, Estée Lauders var för skimrig osv.
Nu hoppas jag verkligen på den här, det vore toppen om den funkar för den kostade bara 205kr ("bara" om man jämför med YSL). Om de bara kunde sluta envisas med det där mintgröna!
Fr o m idag ska jag vara supernoga med mina kvitton på makeup, jag ska bli mycket bättre på att reklammera produkter som inte fungerar/härsknar i förtid osv.

21 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är faktiskt bra att spara kvitton på smink. Jag började för ett tag sen då ett par produkter faktiskt härsknade på väldigt kort tid. Sedan jag sparat kvitton så har jag kunnat bevisa att tre produkter som jag köpt faktiskt varit gamla redan innan, och det har aldrig varit något tjafs.
Det enda negativa är att det blir många kvitton att spara och hålla reda på när man lider lite av skönhetsnojja...
så man utvecklar en ny bana.......att bli ordningsam på att sortera kvitton...

7:10 em  
Anonymous Anonym said...

Skaffa en kvitto-burk! :-)

8:34 em  
Anonymous Anonym said...

Förr var jag toknoga med kvitton, häftade på a4 och förvarade i pärm. Men nu har jag blivit en slarver :)

10:02 em  
Anonymous Anonym said...

Är den uttorkande? Väntar på en receision och jämförelse med ysl./M

9:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Skulle ändå inte kunna reklamera en sex månader gammal touche eclat då du förmodligen använder penseln direkt på din egen hud. bakterier frodas som du säkert vet i den där penseln och antingen får du vara en jäkel på att rengöra den eller så får du givetvis inte applicera penseln direkt på huden. Dutta ut lite på handen istället och använd en separat pensel för längre hållbarhet.

11:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Fast det är ju omöjligt att dutta ut på handen utan att penseln kommer i kontakt med huden. Man ska ju inte behöva dutta ut concealern på en steriliserad yta för att den ska ha någorlunda bra hållbarhet.

1:34 em  
Anonymous Anonym said...

Dåligt med bloggande idag =(

4:40 em  
Blogger helena said...

M: jag får testa den några dagar till innan jag kommer med en recension. Men första intrycket är att den är väldigt uppljusande, eller så tog jag lite mycket o då är den istället väldigt dryg :)

anonym: det beror ju helt på hur länge det står att den ska hålla.

sara s: håller helt med. En concealer av den typen är gjord för att användas direkt på huden.
Och det tar tillverkarna naturligtvis hänsyn till när de "bestämmer" hur lång hållbarheten är. Läppglans är ofta märkta med 6 mån, men de av någorlunda kvalitet håller ofta ganska mkt längre än så.

anonym: numera jobbar jag med bokföring på dagtid så bloggen får vara en kvällshobby.

5:07 em  
Anonymous Anonym said...

Kan du/ni tipsa om bra Lush & Body Shop-produkter? Letar efter ansiktskräm, body lotion o duschcreme.

6:19 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag har en liten fråga som jag tänkte kasta ut är och hoppas på svar.
Jag vill bleka min tänder, och ser mig nu om efter en produkt som är säker och som andra provat och är nöjda med.

Kan du ge mig ett tips så är jag mycket tacksam!
Maria

6:24 em  
Anonymous Anonym said...

Skulle gärna vilja ha massa tips på bra en bra primer!:) Nån som har någon favorit?

9:25 em  
Blogger turbotrollet said...

Vet inte alls om du hittat på ditt "nick" själv, eller om det är ett märke eller vad som helst, men hittade denna till dig:

http://www.bluebox.se/bilder/varor/999333_3.jpg

;D

10:35 em  
Anonymous Anonym said...

hej igen!
frågade efer tips om eye-makeup remover för några dagar sedan och du tipsade om body shops som budgetalternativ för Lancomes bi-facil.
Tycker bifacil är grym, men priset är lite väl mkt för den lilla flaskan, så gick o köpte bodyshops. Den funkade ju helt ok för att ta bort sminket, men dessvärre så svider den ju i ögonen, vilket bifacil inte gör.
Så frågar igen om någon har tips på en makeup-remover i bi-facil klassen?

10:38 em  
Anonymous Anonym said...

Har försökt att reklamera några grejer (inget smink, dock), men jag tycker det verkar så svårt att få ersättning. Sist försökte jag reklamera ett par stövlar som fodret släppte runt fotrn efter att ajg använt dem en vecka, men det gick inte vägen. Oftast blir det att man struntar i det istället för att bråka, dumt nog.

10:59 em  
Anonymous Anonym said...

Är sugen på att beställa från strawberrynet, men har hört att det kan bli dyrt med tullavgift och expeditionsavgift, som Strawberrynet lovar återbetalning av men att det är si och så med det. Finns det någon som har erfarenhet av dem?

11:04 em  
Anonymous Anonym said...

anna - Jag tycker lumenes eyemakeup remover "absolute away" är bra. Testa den.

9:59 fm  
Blogger helena said...

lina: lumenes primer makeup base för 90kr på Åhléns/Kicks är bra. Jag har inte testat någon av de dyrare varianterna men det rycktas att Smashbox ska vara en hit.

turbotrollet: en gammal kollega kom en dag med en present till mig, hon sa att hon tyckte det var kul att hon äntligen träffat en lika stor sminkapa som hon och så hade hon köpt en "lipgloss bitch" necessär till mig.

anna: vad trist att den sved, jag har inte upplevt det själv. Jag vet inte riktigt vad du ska testa istället, jag har gått igenom ett stort gäng utan att hitta så många som duger. Det är svårt med ögonmejk remover.

anonym: stövlarna ska du absolut bråka om. Gå tillbaka med dem igen, om jag har förstått det hela rätt så är det tillverkarens jobb att bevisa att det inte är skon det är fel på, utan att de har använts tokigt.

anonym: de jag har hört fått sina paket stoppade i tullen har fått tillbaka pengarna från strawberrynet, och ganska omgående också verkar det som.

10:36 fm  
Anonymous Anonym said...

jag älskar strawberry net!! beställt flera gånger och brukar få grejerna på en vecka. blir alltid stoppad i tullen men dom betalar tillbaka avgifterna snabbt o smidigt.

12:06 em  
Blogger Sandra said...

Till anna.
Lancomes bi-facil och Oriflames waterproof make-up remover fick båda bästa resultat i en tidning(vet ej om det var Amelia, törs ej svara på det.De båda påminner mycket om varandra. Men Oriflames kan man köpa billigare vid kampanjer då och då. Jag tycker att den är super. Svider inte i mina ögon och då jag inte rekommenderar det så har jag någon gång glömt ta ut linserna, men märkte ingen större skillnad.
Finns en till hos oriflame med kamomill i, men jag har ej testat den.

1:22 em  
Blogger helena said...

Jag kan tyvärr inte hålla med om oriflames remover. Den hör faktiskt till en av de sämre jag har testat. Men då utgår jag alltid från hur väl de funkar på en riktigt sotad makeup. Den kanske räcker om man inte mejkar sig så mycket.

1:34 em  
Anonymous Anonym said...

Det bästa i makeup-remover-väg som jag någonsin testat och ständigt kämpar hårt för att få tag på varannan månad är en produkt från Vichy som heter "Purete Thermale - Solution Micellaire Demaquillante". Den är för känslig hy och känns som det mildaste ansiktsvatten men tar bort sminket perfekt. Inget oljeskikt som måste skakas runt eller annat shit. Lämnar dessutom inte den där känslan av att ha en hinna på huden. Tyvärr finns den inte på Apoteket där vissa andra Vichy-produkter säljs. Jag brukar köpa ett par när jag är i Frankrike och frågar alltid kompisar som åker dit om de kan ta hem. Där finns den på nästan alla Pharmacier och kostar max 10 euro.

Boos!

12:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home