måndag, maj 15, 2006

Airbrush concealer från Clinique

Nu har jag testat Cliniques Airbrush concealer i ett par veckor. Jag är en trogen YSL-användare i vanliga fall, men när det nu var dags att köpa en ny så ville jag testa nåt annat. Jag gav 205kr för denna på Åhléns, tror att YSLs concealer kostar runt 385kr i butik.
Concealern är i pennform med penselapplikator i toppen, skruva i botten så fylls penseln. Applicera concealern där du vill ljusa upp och dutta ut med fingertopparna.
Den finns i flera nyanser varav den ljusaste fanns i en som drog åt rosa och en som drog åt gult.
Eftersom Airbrush är smidig och tunn så passar den bäst till att ljusa upp under ögonen och dylikt, vill man ha något som täcker så är det bättre att satsa på en krämigare concealer.
Jag upplever den här produkten som väldigt uppljusande, man behöver inte särskilt mycket för att det ska bli bra.
Tyvärr är hållbarheten inte helt hundra. Framåt eftermiddagen vill jag gärna bättra på. Men hellre det än att det blir torrt.
Jag är oerhört trött på Cliniques mintgröna förpackningar, det känns billigt och budget och det ska det inte göra i den här prisklassen tycker jag. Men produkten i sig är bra, inte lika bra som YSL, men så kostar den inte lika mycket heller.

LipGloss Bitch ger betyget: -4

Lite bättre hållbarhet hade inte skadat, men det är ändå en bra concealer till ett trevligt pris.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Spännande, kanske ska testa!

9:08 em  
Anonymous Anonym said...

oh, jag som kör på mus trefärgsgrej och har mascaran nere vid näsan vid lunch kanske borde pröva den här.. =)

9:52 em  
Blogger helena said...

Det kan ju va så att mus mix är lite fet, eller så kanske det är mascaran som inte håller måttet? Hur som helst så är det ju aldrig roligt med mascara under ögonen.

10:12 em  
Anonymous Anonym said...

hmm, varför heter den Airbrush? hade tänkt mig nån slags spray-funktion. trist, concealer-penslar blir ju så himla äckliga efter ett tag.

2:13 em  
Blogger helena said...

anna: airbrush ska nog ge associationer till "perfekt" och "felfritt", det har inte så mycket med produktens form i sig att göra. Fast jag tror inte det skulle vara så lyckat att spraya på concealer, det vill man ju ofta ha koncentrerat till ett litet område :)

5:55 em  
Anonymous Anonym said...

om mascaran rasar ned till näsan är det oftast pga att mascaran inte riktigt fäster på dig. alla har ju olika sorters hår i fransarna och ibland fäster inte färgen utan rasar. kanske du behöver en vattenfast? angående MUS cover all mix kan du testa att fixera den med en ljus skugga så sitter den ännu bättre. kram!

6:39 em  
Anonymous Anonym said...

-4 ?!

7:23 em  
Blogger helena said...

anonym: förtydliga dig om du undrar över något, jag fattar inte vad du menar :)

7:53 em  
Anonymous Anonym said...

anonym menar nog att man kan uppfatta det som att du har gett concealern MINUS 4 poäng..

9:04 em  
Blogger helena said...

*s* en svag fyra menar jag alltså med -4.

10:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home