tisdag, maj 02, 2006

Perfect Contour Kajal - IsaDora

Sist jag shoppade makeup hade jag tänkt mig att investera i en turkos ögonpenna från Lancôme. Men den hade inte dykt upp här ännu så jag fick kika på alternativen. Jag hittade en från IsaDora, Perfect Contour Kajal i färgen Atlantic (nr 71) som drar åt havsgrönt och är lite skimrig. Vill man ha en klarare turkos nyans så kan nog nr 79 Bright Turquoise vara ett bra val. Jag gav 65kr på Åhléns, men det kan ha varit kampanjpris.
Turkost är riktig hett i vår/sommar och en ögonpenna i färgen är det perfekta valet, det finns en nyans för alla.
Jag hade lite problem med att få av hatten på pennan, fick till slut ta till tänderna och då rök udden såklart.
Perfect contour kajal är lätt att sudda och har bra hållbarhet. Vill man ha en skarpare linje eller om man ska vässa pennan, så är det bäst att lägga den i kylen en stund innan.

LipGloss Bitch ger betyget: 3,5

Jag hittade turkosa pennor bland ett flertal märken så det är bara att botanisera. Men när det gäller modefärger så behöver man verkligen inte satsa på de dyrare varianterna. IsaDoras penna är fullt duglig och riktigt prisvärd.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ska spanas utav mig ;)

11:03 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är blond med blåa ögon & är sugen på att köpa en navyfärgad penna då jag har mkt av den färgen på kläderna. Vad tror du om det? Ska jag använda den som en vanlig kajal?

6:15 fm  
Blogger helena said...

frida: klart du ska slå till på en blå penna. Testa dig fram hur du sk använda den. Blir det för skarpt med en heldragen linje under ögat så kan du dra den till lite mer än mitten, sudda och fortsätta linjen med en ljusare skugga in i ögonvråna.

7:28 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag söker efter en mörkblå-midnattsblå flytande eyeliner. Är det ngn som känner till ngt märke som har den stilen just nu? Jag har kollat av de flesta märkena nu tycker jag och hittat...nada. Tips mottages tacksamt! Har också varit ute efter en Lancôme penna i havsgrönt men den färgen verkar inte finnas kvar längre. Tror jag siktar in mig på den havsgröna från Isadora istället. Tack för det tipset! (Hoppas den inte är för glittrig, bara!)
mvh,
Fröken Kräsen

10:19 fm  
Blogger helena said...

fröken kräsen: har du kollat på Estée Lauders, den är iofs lite metallic.
IsaDora pennan nr 71 glittrar inte, men den är skimrig. Nr 79 däremot var inte det vill jag minnas, fast den drar inte lika mycket åt det gröna. Äh, du får kolla och jämföra så fattar du vad jag menar :)

1:16 em  
Anonymous Anonym said...

LipGlossBitch:

Hej! Först vill jag passa på att tacka för din superduperunderbara blogg.
Så nice att grotta i bara smink/hudvård :-)

Jag är också sugen på turkost men vet inte om det skulle se snyggt ut till mina bruna ögon + brunt hår. Vad tror du?

Sen ett litet önskemål, kan inte du lägga upp en bild på en sminkning med turkos penna? Skulle bli så himla glad om jag fick se hur du gör :-D

3:47 em  
Blogger helena said...

Hej Marja!
Turkost passar alla, det finns så många nyanser att välja på. Och mörkt hår och bruna ögon brukar klä i det mesta.
Jag försökte ta en bild sist jag mejkade mig med den pennan, men det gick knappt att se resultatet så det var ingen vits att lägga ut bilden. Men jag ska försöka igen nästa gång jag använder den.

5:21 em  
Anonymous Anonym said...

Ok tack för svaret, ska väl våga prova då =)

3:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home