onsdag, maj 03, 2006

Pulpstore

Så dök beställningen från Pulpstore upp. Tyvärr hade de inte fått in Crazy Rumors läppbalsam än, men den hittar väl till min låda så småningom.
Det blev:
Dr Hauschkas nagelolja - första intrycket är att förpackningen är klumpig och det kommer ut på tok för mycket olja per pump. Men jag hyser stor förhoppning om att den ska få bukt med mina sköra naglar.
Primavera Floral Water - ska kunna användas till en massa, men jag har tänkt mig den som återfuktare under långa dagar framför datorn. Jag köpte Orange blossom, nu vet jag inte om apelsinblomman luktar just apelsin men denna ansiktspray luktar mer som det gamla klassiska tuggummit Jenka. Och det luktar ganska rejält också.
Chic Shine från Jelly Pong Pong - jag börjar tro att alla produkter från detta märke är yttebytte små, för den här är rent löjligt liten. Jag kan stå ut med att det inte är så mycket rouge, man använder sällan upp det ändå, men det är ju en fördel om man överhuvudtaget hittar dosan när man behöver den.

Första intrycket av produkterna var väl kanske ingen höjdare, men jag ska ju testa dem också innan jag dömer för hårt. Så låt inte det här avskräcka er.

Är man nyfiken på produkter från Dr Hauschka så tycker jag man ska kika in här hos Polly, hon har skrivit en utförlig recension.

12 Comments:

Blogger sparris said...

Apelsinblomma, eller neroli som det visst heter, är en av mina favoritdofter och lättaste sättet att få reda på hur det doftar är väl att gå till en affär som säljer aromaterapioljor och be att få sniffa där.

Underbart!

8:24 em  
Anonymous Anonym said...

Hej LGB!
Jag vet att det är jättesvårt att ge andra tips på bra hudvårdsprodukter, eftersom alla har olika hudtyp... men jag vill ändå lovorda "Dr Hauschka's" produkter. Min hud har blivit jättemjuk och fått superfin lyster sedan jag började använda "naturliga" produkter. Innan hade jag alltid plitor och kroniska utslag runt munnen (misstänker att de dyra crémerna från Clinique och Lancome trots allt inte var så bra för min hud...), men de har försvunnit!! Visst luktar produkterna från "Dr H" lite mysko och förpackningarna är kanske lite oglammiga, men det är ju insidan som räknas!!

8:49 em  
Anonymous Anonym said...

Är förpackningarna från "Jelly Pong Pong" onormalt små? Jag har funderat på att beställa ett "Jelly Flush" därifrån.... men det kanske är väl dyrt om det ändå inte är så mycket i...

9:00 em  
Blogger helena said...

sparris: men inte luktar den väl jenka, eller? Jag hade hoppats på en doft mer lik solvarma apelsiner.

lina: om den här nageloljan visar sig funka, så är det inte otänkbart att jag slår till och testar fler produkter från märket.

sara: Vet inte hur jelly flushen är i storlek men chick shine och gloss bonbon är löjligt små. Inte så att man kommer göra åt själva produkten supersnabbt för det, men det är ju fånigt om man ska behöva leta för att hitta småttingarna :)

9:09 em  
Anonymous Anonym said...

Du är utmanad. Läs mer på min blogg :)

9:14 em  
Anonymous Anonym said...

Hej LgB!
Jag har oljan i en smidig "penna" som funkar bra. Man måste nog använda oljan regelbundet för bästa effekt, är lite dålig på det... sen kanske pennan inte är lika ekonomisk som pumpflaskan men som sagt, smidig och praktisk.

9:52 em  
Blogger helena said...

catarina: en penna är smart, smidigt att ha med sig också.

7:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag reagerade också på att JPP chicshine var löjligt liten men jag tycker ändå att produkten väger upp för det - dryg, rolig, flexibel och bra resultat!

8:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Om man prenumererar på Dameras Värld så får man just nu tre nummer av tidningen samt läppcerat och handcreme från Dr Hauschka för bara 68:- inkl frakt, det tycker iaf jag är en bra affär!
:-)

2:52 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har just upptäckt den här bloggen-härligt att se att man inte är ensam om det här intresset!

Sara: jag har jelly flush och jag är mycket nöjd. Inte alls liten förpackning, snarare större än vad jag hade trott. Som en liten deo ungefär (fast röd :-) )
Men jag håller med att chic shine är jätteliten!

3:50 em  
Blogger Polly said...

Oj, utförlig vet jag väl inte kanske, mer en liten fundering sådär... Men jag är jättenöjd med Dr Hauscka och kommer nog hålla kvar vid dessa produkter ett tag framöver, framförallt vid handkrämen och ansiktsditon. Även om jag inte sett några direkta underverk ännu. :)

4:51 em  
Blogger sparris said...

Nej inte i närheten av bubbelgum. O_o
Skulle säga att det är en ganska grön, lite "torr" doft.

10:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home