lördag, maj 20, 2006

Sunsilk Deeply Brunette

Framhäv intensiteten i dina bruna nyanser utan att varken addera eller ta bort färg. Nya Sunsilk Deeply Brunette serien med kastanjeextrakt är så mild att du kan använda den varje dag – oavsett om du är naturlig brunett eller har slingat/färgat håret brunt.
Så står det på Sunsilks hemsida om schampot och balsamet som jag testat nu i veckan. Utan att lägga till färg, som ett toningsschampo gör, ska de här produkterna fördjupa nyansen i mitt mörkbruna hår. Perfekt under sommarmånaderna om man vill undvika det lite daskigt matta som solen kan bleka till, eller om man bara är i behov av en uppfräschning mellan toningarna.
Resultatet:
Håret ser nytonat ut. Det har en lätt dragning åt rött, det är nog kastanjeextraktet i schampot som ger den effekten. Jag har en gammal toning i chokladbrunt, och vill inte alls att ha rött i, så det här passar inte mig särskilt bra. Visst är det snyggt, men här läggs alltså färg ändå till snarare än att det framhäver den man egentligen har.

Om man ser till de helt "vanliga" kraven man har på schampo och balsam så är det här inte en särskilt bra produkt, inte ens i sin prisklass.
Håret blir rent men mina toppar blev väldigt torra redan efter första tvätten. Balsamet är odrygt, det går åt en hel del om jag ska kunna reda ut håret någorlunda smidigt.
Sunsilk Deeply Brunette doftar kryddigt och sött, lite jul. Väldigt gott, men lite väl säsongsbetonat kanske.

LipGloss Bitch ger betyget: 2

Det fördjupar färgen helt klart, även om det kanske inte passar de som vill ha en mer "rent" brun nyans.
Men som schampo är det ingen höjdare, det finns billigare schampon som fungerar alldeles utmärkt på mig.
Och vill jag fördjupa färgen så håller jag mig till min favorit John Friedas Brilliant Brunette i fortsättningen, Sunsilk är inte ens i närheten kvalitetsmässigt.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

På mig gav den ingen färg alls ens!

12:59 em  
Anonymous Anonym said...

jag har försökt med den för rött hår, leave in versionen. luktar mer än det ger effekt.
ibland funkar sådana produkter bättre mot färgat hår än naturligt.

4:29 em  
Anonymous Anonym said...

Vet du något om hur den för blondiner är?

12:57 em  
Anonymous Anonym said...

Jag fick ingen färg alls av brunettschampot, dock gav leave-in produkten kanske aningen mer glans till håret.

3:58 em  
Blogger helena said...

vendela: nej, inte vilken effekt det ger på hårfärgen, men som schampo är det säkert lika dåligt som det för brunetter.
Testa John Friedas, det finns för blondiner också.

6:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home