fredag, juni 30, 2006

Puh!

Nu är vi klara med bordsplaceringen, tog inte mer än dryga två timmar. Nu gäller det bara att inte visa den för någon som kan tänkas ha åsikter om dess utformning.
Vi gick ifrån en hel del av "reglerna", det hade varit omöjligt att få ihop det bra annars. Men det är klart det är svårt att tillfredsställa alla, får hoppas att folk kan bortse från eventuella etikettsbrott och ha kul ändå.
Idag stod jag blickstilla i skorna i en halvtimma medan sömmerskan la upp klänningen. Ont gjorde det efteråt, men man får väl se det som bra övning. Nu vet jag dessutom vart på fötterna jag blir röd, bra att veta vid inköp av skoskavsplåster. Det gäller ju att se det positiva med eländet :)



5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hejsan! Jag tänkte köpa highlighters, en som man lägger punktvis och sen en vid ögonpartiet. Sedan vill jag gärna ha en sorts "skugga" för konturer m.m. Undrar därför vad du kan tipsa om när det gäller dessa tre saker?

6:17 fm  
Anonymous Anonym said...

efter allt bröllpsprat så hoppas jag verkligen att vi får se en bild på bruden sen :)

12:44 em  
Blogger helena said...

anonym: Hej! Lumenes crystal radiance är en krämig highlighter som funkar till det mesta. I puderform finns t ex Estée Lauders shimmering bricks med tre nyanser i ett som man kan blanda eller använda var för sig.
Vill man ha en riktigt ljus lite metallic skimrande så kan jag rekommendera MACs skugga i färgen "nylon".
Att skugga fram konturer gör du "säkrast" med ett matt rouge i en lite dovare färg (främst till att skugga fram hålighet under kindbenen), man kan experimentera med skuggor som drar åt mullvad, men det är lurigt. Blir det inte exakt rätt så blir det väldigt fel och konstigt. Annars kan man också skulptera ansiktet med ett bronzing puder, det är nog allra smidigast.

ewo: vi får se hur det blir med det, jag har av flera skäl gjort valet att blogga anonymt. Jag vet inte om jag vill ge upp det riktigt.

2:37 em  
Anonymous Anonym said...

men du behöver ju inte visa ansiktet, bara brudoutfiten :)

6:07 em  
Blogger helena said...

ewo: ja det har du rätt i :) får väl vara lite kreativ där.

12:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home