söndag, juli 09, 2006

får tänka om lite

Efter gårdagens test av bröllopsmejken insåg jag att jag får tänka om lite.
Underlaget kliar efter en stund i värmen, och det är inte direkt övergående utan det var obehagligt i ett par timmar. En kommentator tipsade om att det kan vara bismuthen i i.d jag reagerar mot, fast jag har använt det ett bra tag nu utan att märka nåt så jag vet inte.
Kanske är det primern och i.d i kombination, eller så kan huden ha blivit irriterad av ett för intensivt buffande.

Ögonskuggan höll inte tillräckligt bra. Med ett så ordentligt förarbete så räknar jag kallt med att skuggan ska hålla mer än fyra timmar. Detta är egentligen inget större problem, jag hade ändå planer på att testa lite andra färger. Men lite besviken är jag allt på i.ds Glimmers.

Förhoppningsvis kan jag ganska snart skriva ett inlägg om den perfekta lösningen på problemen :)

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om du inte får I.D.skuggorna att funka är ett tips Lancômes Color Dose (crèmeögonskugga) som sitter hela dagen. Finns tyvärr inte i så många nyanser.

11:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Tips: Byt ut Lumene primern mot Urban Decay Primer Potion som finns att köpa på HQhair bland annat. Med den primern sitter ögonskuggorna superbra!! Helt klart bästa primern som jag har provat och jag har provat en hel del. /Mari

11:42 fm  
Blogger helena said...

jessica: ja, det kanske kan va nåt.

anonym: det är inte primerns fel att inte skuggan sitter, jag använder den alltid under alla mina andra skuggor och de sitter utmärkt. Vissa skuggor har inte tillräckligt bra kvalitet bara. Trist bara när det rör sig om en skugga i 200kr klassen.

12:54 em  
Anonymous Anonym said...

Hei! Her kommer et tips fra en av dine norske lesere! :o) Dette gjør jeg for å få øyenskyggen til å holde max lenge: 1) påfør primer, jeg bruker en fra Elizabeth Arden, den er god! 2) påfør deretter MAC Paint kremøyenskygge (dette er det "hemmelige" trikset som gjør at øyenskyggen sitter myyyyye lengre enn med "bare" primer) 3) påfør deretter en øyenskygge i god kvalitet, jeg liker best MAC eller Chanel. Så trikset er altså å bruke primer-kremøyenskygge-pudderøyenskygge. Lykke til med bryllupet forresten! :)

1:52 em  
Anonymous Anonym said...

Lycka till=)! Man vill ju verkligen maken ska sitta som berget just DEN dagen!=)

Om du hittar produkter som du verkligen är nöjd med som sitter flera timmar som tex. ögonskugga så skriv jätte gärna om de här så kan man ha de produkterna i åtanke på nästa bröllop eller dop eller dyl . man själv ska gå på!(då det även som gäst är kul om maken sitter bra i värme etc.)
Kramiz

1:57 em  
Blogger helena said...

Hej, hej Norge! Tack för tipsen :)

hannah: ja, himla tur att man är lite förutseende och testar innan :)
jupp, tips kommer när jag funnit en lösning på det här.

4:27 em  
Anonymous Anonym said...

Ett annat sätt att få skuggan att sitta bättre är Macs shadesticks, de förstärker färgen lite oxå. Tycker shadesticksen är lättar att jobba med än paint. Men som du säger, vissa skugger sitter inte bra hur mycket man än primar. Synd, för det är en riktigt snygg färg.

För ditt kliproblem rekommenderar jag mitt senaste inlägg i bloggen ;)

6:11 em  
Anonymous Anonym said...

Kanske är det för att det är minealmakeup som ID skuggan inte sitter bra? Har själv en ID skugga och gillar den inte alls. Varken färgen eller hållbarheten. Trist att en skugga man betalat 200 kr för inte sitter längre.... /Mari

6:51 em  
Anonymous Anonym said...

Jag använder id:s skuggor varje dag, och även på fest, vilket brukar bli rätt hårt och de sitter som berget, har två skuggor, envy och en annan grön vet ej namnet, jag använder skuggan blöt och tycker den är underbar....

8:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Det bästa för huden är att använda underlag från samma märke/tillverkare. Eftersom olika foundations och puder kan "trigga" varandra, så att det blir en reaktion på huden. Till exempel estee lauder ägs av l'oreal så att använda märken som tillverkas tillsammans.
Om du förstår hu jag menar.

12:16 em  
Blogger helena said...

sofia: är det glimmers du har? jag funderar på om det är så att det är just de som är av sämre kvalitet, en hel del riktigt skimriga skuggor har sämre hållbarhet.

rn: förstår hur du tänker, fast att ett märke ägs av ett annat betyder inte att de innehåller samma saker. Men visst finns det produkter som är till för att användas ihop.

1:01 em  
Anonymous Anonym said...

hm, det vet jag inte den ena är väldigt glittrig och fin, men det kanske inte är glimmers....

2:37 em  
Anonymous Anonym said...

rn: fast ska man vara noga så har inte Estee Lauder något med L'Oreal att göra. Däremot äger L'Oreal bl a Lancôme, Biotherm och Maybelline. Estee Lauder äger bla Clinique och M.A.C.

3:41 em  
Anonymous Anonym said...

Använder du id´s Mineral Veil över all make up till sist, det är den som fixerar make up.

10:19 fm  
Anonymous Anonym said...

MAC paints - har brukt dem i mange år, øyenskyggen sitter bom fast hele dagen hvis du har en paint under.

1:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home