onsdag, januari 10, 2007

Suki

Det började med att jag fick ett erbjudande från Umeå Kroppscenter om att få testa på Sukis hudvård. Ett prova-på-kit dök strax upp i lådan och jag föll pladask för de här produkterna. Snabbt som tusan la jag en beställning hos eleven och köpte på mig hudvårdsserien. Nu har jag använt Sukis produkter i lite mer än en månad och jag är väldigt nöjd.

Exfoliating Lemongrass Cleanser
Att jag tycker att det här är en alldeles uuunderbar ansiktsskrubb har väl inte undgått någon som läst bloggen senaste månaden. Man kan inte annat än älska den. Läs min recension.

Cleansing lotion
En rengöringslotion som passar torr och känslig hy, innehåller t ex havremjölk. En skön produkt som lämnar hyn mjuk och smidig. Eftersom den är så mild så biter den inte riktigt på makeupen, men i kombination med en rengöringssvamp så går det rätt bra.
Jag har blandhy, men är ganska känslig för torr och kylig luft. Så den här är perfekt att använda när jag suttit mycket framför datorn, när kinderna är frostnupna eller morgonen efter en "ansiktsskrubbning".

Facial toner - White Willow
Ett ansiktsvatten som passar normal, bland och fet hy. Innehåller bl a vitpil, aloe, kamomill och tea tree. Jag använder den här fler ggr dagligen, dels på en bomullsrondell när jag rengör ansiktet, dels som en uppfriskande ansiktsspray. Man känner sig ren och fräsch, men helt utan den uttorkande effekten som många ansiktsvatten annars har. Jag älskar den här!

Facial Serum - Chamomile
Ett oljebalanserande fuktserum. Jag använder denna till natten eller de dagar då jag hyn är lite torrare, och skillnaden mot en vanlig nattkräm är milsvid. Min hy får andas, serumet absorberas helt och jag vaknar utan den där hinnan som jag ofta får av krämer.

Velvet Facial creme
En väldigt lätt ansiktslotion som går direkt in i huden. För mig är den här perfekt att ha under makeup. Mina torra partier blir lagom återfuktade samtidigt som den håller det blanka under kontroll. Jag tycker också att den är lite svalkande och den dämpar det småröda jag har kring näsan och hakan rätt bra. Jag kan tänka mig att den här blir riktigt skön att använda under varmare månader.

Eye tissue repair
Det här är en riktigt rik kräm för huden kring ögonen (kan också användas för att förebygga fina linjer kring läpparna). Jag använder den för att återfukta ordentligt till natten, den är för fet för att jag ska kunna ha den dagtid, då jag vill att ögonskuggan ska sitta på plats ordentligt.
Det här är naturligtvis ingen mirakelkräm mot rynkor, men den funkar riktigt bra på de trista ytliga torrhetslinjerna som har börjat dyka upp kring mina ögon.

Jag kan också rekommendera Sukis Facial Clay till punktbehandling av finnar. Dutta på lite och låt verka över natten, det rengör och torkar ut.

Ja, det visade sig ju att det här är hudvårdsserien för mig. Jag tror det är första gången jag är med om att en hel serie rengöringsprodukter fungerar för mig och inte irriterar min hy på något sätt. Jag kommer väl få leva med min oregelbundna blandhy ett tag till, men nu har jag hittat favoriter att använda i varje fas.

Läs också:
Sura Tantens recension av Velvet Face creme
Bjooti har testat Mini skin care kit - Antioxidant

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj, vad härligt det låter!

8:32 em  
Anonymous Anonym said...

Jag blev nyfiken på ansiktsvattnet. Jag gillar också att sprejja mig lite i ansiktet under dan, hur är strålen eller vad man säger på den?

8:42 em  
Blogger helena said...

anonym: yes, det är det :)

sanna: det är en pumpflaska och ansiktsvattnet kommer i en finfördelad dusch så det funkar jättebra även när man har sminkat sig.

8:50 em  
Anonymous Anonym said...

UNDERBART! Hmm.. Vilket paket har du? Måste beställa, nu!

9:15 em  
Anonymous Anonym said...

Hej...jag undrar hur mycket frakten kostar när man beställer från Sephora, har sett att du handlat där... Mvh Sandra !!

11:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Låter som om grejerna skulle passa perfekt för mig också. Argh, varför skrev du det där? :P Nu är jag och plånboken osams!

11:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Ska köpa den. Kul att du recenserade den.Vem säljer den billigast tro?...

12:16 em  
Anonymous Anonym said...

Hej, jag har en fråga angående läppglans. Är det stor skillnad på kvalitén på de olika märkena? Just nu har jag läppglans från Max Factor, L'óreal och H&M, men funderar på att köpa ett från Shiseido som jag har fastnat för. Är det verkligen skillnad eller blir det att man betalar för själva märket?

3:28 em  
Blogger helena said...

moa: jag har produkterna som jag skrev om ovan, om du menar vilket kit jag fick att testa så var det mini skin care kit anti-inflamatory

sandra: vad jag vet så skickar inte sephora till sverige, det du tänker på har jag handlat i deras butiker i paris.

make up...: sorry ;)

milla: tror att webshopparna ligger rätt lika i pris

natalie: det var en svår fråga, rent generellt så tror jag man lyckas bäst med sitt köp om man väljer efter vilken konsistens färg och ev doft man vill ha, snarare än priset. Men det är klart att även gloss som har de här gemensamma nämnarna kan skilja sig åt. Personligen så tycker jag att en del billigare gloss kan vara mer uttorkande för huden och sitta lite sämre.

5:48 em  
Anonymous Anonym said...

jag har en fråga som inte rör inlägget.. det är så att jag vill testa cremerouge och då undrar jag vilket du skulle rekommendera? vet att beccas tydligen ska vara bra, men vill gärna kunna köpa det i butik. Så några "vanliga" märken som brukar finns på typ kicks eller h&m?

6:02 em  
Anonymous Anonym said...

måste få tillägga att det helst ska vara ganska billigt, då inte min ekonomi är på topp så här efter julen ;P helst max 130 kr.

6:05 em  
Anonymous Anonym said...

Nu blir jag lite sugen på att testa det där serumet, låter ju jättebra!

Kul att du kom ihåg min recension.

Ha det bra!

8:59 em  
Anonymous Anonym said...

jag postar igen :) :
jag har en fråga som inte rör inlägget.. det är så att jag vill testa cremerouge och då undrar jag vilket du skulle rekommendera? vet att beccas tydligen ska vara bra, men vill gärna kunna köpa det i butik. Så några "vanliga" märken som brukar finns på typ kicks eller h&m? Det ska helst vara ganska billigt, då inte min ekonomi är på topp så här efter julen ;P helst max 130 kr.

2:44 em  
Blogger helena said...

zandra: du får ursäkta att jag inte svarade direkt men jag har försökt kolla runt lite i butikerna efter budgetkrämrouger. Resultatet här i jönköping var magert dock. Isadora har ett i stift och maybelline och lumene har ju sina mousserouger.
Mina personliga favoriter kommer från MAC och Lancome, men de är ju lite dyrare då.

10:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home