söndag, januari 21, 2007

Wohoo! - listan

Man ska va glad! Vad passar väl bättre, såhär mitt i snökaoset, än att tänka på de små sakerna som man faktiskt har att glädjas stort åt? Så här ser min wohoo!-lista ut:

1. Det står en kasse med julklappar till syskonbarnen i hallen. Det var så mycket klappar som skulle med i julas så vi lyckades missa den. Hur lovely kommer inte det bli att få dela ut dem såhär en månad efteråt, vilken bonus!
2. Det står en flaska Gordon´s i kylen. Jag älskar gin! Tre-fyra nyfrysta isbitar, en skvätt gin och några stänk Rose´s Lime, det är najs en kväll framför tvn.
3. Jag läser en superbra bok, Historikern av Elizabeth Kostova. Jag har precis börjat så jag har en sisådär 550 skönt spännande sidor kvar att se fram emot.
4. Vi har börjat planera sommaren så smått. Det blir förhoppningsvis en Londonresa, och maken är sugen på en tripp till Borlänge(?) Det ska visst va nån festival där i slutet på juli.
5. Jag har tid (och framförallt lust) att fixa till en ordentlig manikyr ikväll. Naglarna kommer lackas med bästa Essie i svartaste Licorice.

Vad wohooar du åt just nu? Jag utmanar dig!

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

japp - klart :)

8:04 em  
Anonymous Anonym said...

Att jag lyckats göra allt på min att-göra lista idag :)Everything är toppen!

Förresten, har du nått tips på en primer som funkar bra om man inte vill ha foundation ovanpå?
Gärna ofärgad, och som bara håller en matt lite längre, eller så..

8:14 em  
Anonymous Anonym said...

Min är också klar! :)

9:52 em  
Anonymous Anonym said...

Helt "out of topic". Vill bara tacka för det eminenta tipset att testa Lumenes ögonbas. Kanoners!!! Och vilket budgetfynd sedan!
Tack, tack, tack!

7:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja på min woohoo!-lista står följande:
1. Jag är snart klar med mitt körkort. Uppkörningen hägrar...
2. Benefit Dallas finns numera i mitt badrumsskåp och det är verkligen rouget som det las lite extra tid på! Underbart med andra ord.

8:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker nog inte att "Historikern" var av Wohoo-karaktär, men visst var den läsvärd :)

1:13 em  
Anonymous Anonym said...

jag whooar åt att du kan VINNA ett coot smycke på min blogg just nu + att jag åker på vårens första shopping resa om några dagar...!!
jag kommer blogga så mycket jag kan om alla shopping äventyr!

kram minna

1:13 em  
Anonymous Anonym said...

I´m in...med 2 saker ;)

5:13 em  
Blogger helena said...

hedgehog: kul, ska kolla :)

anna: smashbox primer funkar utmärkt även "för sig själv"

ellinor: wohoo, ska kolla :)

annicab: vad bra!!!

caroline: körkort, det är v e r k l i g e n wohoo :)

ce: det är som med Enya, rave för vissa, techno för andra ;)

minna: åh jag vill också ut o resa

goddess: 2 är gott nog

5:35 em  
Anonymous Anonym said...

När ska man egentligen börja använda ögonkräm? Jag är rädd för att den inte ska funka i längden om jag börjar förtidigt. Jag vet, jag är lite speciell när det gäller krämer. Haha.

6:44 em  
Blogger helena said...

anonym: har man inga mörka ringar eller påsar som man vill tajta till så finns det väl egentligen ingen anledning att börja med specialare. Men det är klart du behöver en kräm som åtminstone ger bra med fukt. Jag är fullt övertygad om att man inte kan göra nåt särskilt åt åldersrynkorna enbart med en kräm, men de trista ytliga torrhetsrynkorna finns det ju ingen anledning att skaffa sig i förtid.

6:51 em  
Anonymous Anonym said...

Jag wohooar åt studenten (redan nu) som infinner sig om sisådär fem månader! (: Känns otroligt härligt, men samtidigt lite läskigt, att fundera på vad man vill göra härnäst.

Gonatt!

11:09 em  
Blogger Fru Choklad said...

Oh den boken ligger på vänt hemma hos mig! Verkar väldigt spännande. Ett annat tips är Påven Johanna (Har en recesion av den i min blogg)
Du får gärna hinta om den är värd sina dryga 500 sidor!:)

10:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home