onsdag, oktober 05, 2005

Sweet Talk

Häromdagen fick jag äntligen testa Victoria´s Secrets Sweet Talk Shimmering Lip Gloss.
Det börjar riktigt bra. Doften och smaken påminner om nåt tuggummi man gillade som barn. Glanset känns som ett skönt läppbalsam på läpparna.
Men så kollar jag i spegeln och upptäcker nåt märkligt. Visst skimrar det lite om läpparna. Men inte guldigt som jag hade inbillat mig, utan grönt. Det är små små gröna glitterkorn i glosset. Varför då? Det här är ju knappast ett läppglans tillverkat för småtjejer, och vilken vuxen människa vill ha grönt på läpparna?
Jag gillade verkligen det här glosset, och det finns i mängder av varianter. Men om ni inte är jättesugna på grönglittrande läppar, så passa er för den vita varianten.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var köpte du den?

9:01 fm  
Blogger helena said...

På ebay

11:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag AVSKYR glitter. Skimmer i rouge är ok. Men de där glitterkornen i läppglans är fruktansvärda.

10:58 fm  
Blogger helena said...

Japp, glitterkorn hör inte hemma på läpparna.

2:32 em  
Anonymous Anonym said...

Hellu! Jag ÄLSKAR det glosset! Köpte det i New York för att testa, o sen när jag kom hem ångrade jag att jag inte köpte 10 st :) Dom finns väl inte att köpa i Sverige? bara nätet om jag inte missminner mig?

12:20 em  
Blogger helena said...

Vet inte om man kan köpa det i sverige, kanske i storstäderna.
Tradera och ebay är det som gäller annars.

1:14 em  
Blogger Alex Hummingson said...

Hm, jag undrar också varför man skulle vilja ha grönt på läpparna... håller på att testa läppglans som en jävla galning nu. Gillar Dior Kiss, passar mig. Har du någon absolut glossfavorit just nu? Måste veta ;)

1:28 em  
Blogger helena said...

alex: jag är jätteförtjust i mitt läppgelé från MAC. Juicy tubesen är ju annars det jag använder allra mest.
Sen har jag precis hittat en perfekt babydollrosa nyans bland Lórélas glam shine gloss. Helt otippat.

2:41 em  
Anonymous Anonym said...

Gillar också diorkiss. Men det här med grönt tänkte jag på nu. Har ett orange läppglans med grönt glitter i haha. Det ser jättemysko ut i förpackningen, men är faktiskt jättesnyggt på läpparna. De blir lite korallfärgade och det gröna glittret är minikorn så det syns bara att de är gröna om man tittar jättenoga. Det var mitt favoritgloss i våras. Fick det gratis för att jag delade ut chilitidningar på skolan.

3:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home