fredag, november 04, 2005

Hudvård för vaxdockor?

Idag har jag varit på jakt efter prover på Charlotte Perrellis hudvårdsserie. Säljs bland annat hos hälsokostbutiker. Några prover fanns tyvärr inte, men jag fick tillfälle att kika lite närmare på produkterna och fick med mig en broschyr hem.
Det som först slår mig är att Charlotte Perrelli ser ut som en vaxdocka i denna kampanj. Jag förstår inte riktigt hur de har tänkt. Visst retuscheras alla bilder och vi är vana vid att se henne glamourös och väldigt sminkad, men på de här bilderna ser hon inte levande ut. Det är platt, stelt och helt livlöst. Jag tycker det rimmar illa med säljargument som "naturligt och skonsamt".

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag är också lite nyfiken på Pirelli-serien - lova att berätta om du testar någon produkt!

5:44 em  
Blogger helena said...

perfect lips skulle jag nog kunna tänka mig att testa framöver.

7:37 em  
Anonymous Anonym said...

Nja, Charlotte Perelli är inte någon jag litar på när det gäller hudvård. Hon ser alltid überspacklad ut, dvs hon måste dölja något.

10:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Charlotte Perelli är ingen jag ser upp till sminkmässigt. Hon är alldeles för spacklad. Det är inte snyggt!

3:07 em  
Blogger helena said...

Jag tycker Charlotte Perrelli är jättesnygg. Hon skulle säkert vara snygg m mindre smink också, men jag gillar att hon vågar vara glamourös och uppstassad hela tiden.
Tycker dock att det rimmar rätt illa med säljargumenten som används i just den här kampanjen.

4:06 em  
Blogger Alex Hummingson said...

Det rimmar mycket illa m säljarargumenten... Perfect lips förstorar läpparna lite, eller hur? Hoppas det inte sticks eller bränns (halvtrista erfarenheter). Vet du ngt om det, min make-upguru? :)

4:31 em  
Blogger helena said...

alex: ja, de ska ge fylligare läppar. Jag har inte testat, men jag tror att detta mer är en kräm eller ett läppbalsam som fuktar och "fyller i" smårynkar, än en plumper med starka kryddor.
Återkommer om detta när jag har kollat lite närmare.

4:43 em  
Blogger Alex Hummingson said...

Ah, ok, intressant. Håller ut t den kommande rapporten... :)

9:26 em  
Anonymous Anonym said...

Ok.. min tjej har önskat sig någon sorts ansiktskräm ifrån Pirelli-serien. Är det bara hälsokostbutiker som gäller? Vore ytters tacksam om någon kunde berätta var man köper detta (bor i sthlm).

4:18 em  
Blogger helena said...

anonym: det står i infobladet att det säljs i hälsokost och speciellt utvalda butiker. Det kan kanske tänkas att serien finn t ex på Åhléns och liknande i storstäderna. Jag kollade på krämen hos "Life", en hälsokostkedja som jag tror finns i de flesta städer.
Mer info om produkterna hittar du här:
www.perrelli.info
På den sidan kan du också köpa produkterna, fast då kanske du inte hinner få det till jul.

6:36 em  
Anonymous Anonym said...

Jättebra info! Har nu skaffat mig det hon önskade. Vi får se om hon blir nöjd...

Tack, Tack och Tack!

3:44 em  
Anonymous Anonym said...

jag har testat perfekt lips,det var mest bortkastade pengar jag någonsin gjort av med!Det enda som det gav var glans som man får för en betydligt mindre slant!
hot lips

1:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home