tisdag, januari 24, 2006

Lite blandat

Min hy har en välförtjänt vilopaus från smink just nu. Därför är jag lite oinspirerad. De flesta av mina bloggidéer kommer nämligen när jag sitter framför spegeln.
Men jag kan ju meddela att penseln från Japonesque fungerar alldeles utmärkt. Den är mjuk, följsam och lätt att arbeta med. Nu återstår det bara att se hur länge den håller formen och känns fräsch.
Har förresten köpt en Kabukiborste på ebay, sparade 174kr jämfört med butikspriset här hemma. Så nu känns det genast mer överkomligt med i.d makeupen. En fråga, måste man ha mineral viel eller kan man ha vanligt löspuder över i.d foundation?

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det går alldeles utmärkt utan. Jag kör bara MV ibland, och då bara över t-zonen. Vanligt löspuder har jag aldrig testat, känns inte som om det behövs, foundationen är ju ett puder i sig, lite kaka på kaka.

Nått jag rekommenderar är en borste typ den lilla i detta http://www.bareminerals.com/images/products/11_piece_large.jpg kitet, med den funkar pudret som concealer oxå.

Tyvärr finns inte den här boxen i sverige längre, men på ebay såklart. Helt klart det mest prisvärda sättet att prova ID på, har anväbt min varje dag i 1,5 år o det är fortfarande massa kvar, så drygt.

10:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag använder I.d och jag har någongång använt bara foundationen eftersom jag tycker det ser finare ut utan mineral veil hemma i spegeln, men sen såg jag några kort på mig som tagits då och det blänker jättemycket från ansiktet, det blir alldeles för ljusreflekterand på bild utan mineral veil, jag brukar även ha lite touche èclat på kvisslor och runt ögonen under foundationen,och så använder jag ett annat rouge än id,s jag tycker det blir finast på det sättet iallafall :) Tack för en superblogg

11:03 fm  
Blogger åsa said...

Jag har av någon anledning inte kommit mig för att öppna den lilla mineral veil-burken utan brukar köra med mitt vanliga clinique-puder lite i t-zonen över min id-foundation. Det är nog mest för att jag är lite konservativ när det gäller att ändra sminkvanor, en sak i taget... en vacker dag är jag nog mogen för att öppna mineral veil-burken :)

11:10 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag använder mineral veil för att jag är en torris, den gör att fuktbalansen håller hela dagen och jag märker skillnad på när jag använder den och är utan. Men det är ju så svårt att säga hur det blir på andra. Veil kan man använda som bas på ögonlocket för att skuggan ska sitta som berg också, fast där är Lumene kanske ett billigare alternativ :)

11:43 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej LgB!
Jag använder vare sig mineral veil eller ngt annat puder över, tycker inte att det behövs. Var också och frågade på Åhlens ID-disk och tjejen där tyckte att man skulle använda veilen bara om man snabbt blev fet i ansiktet. Däremot kör jag m rouge från bodyshop, jättebra. Ngn gång snart har jag också tänkt att prova IDs rouge eller glee. Är lite nyfiken på IDs andra produkter!

11:53 fm  
Anonymous Anonym said...

Vet du eller ngn annan förstås : ) var man kan hitta en borste som man kan applicera foundation med, har kollat överallt tycker jag, även nätet utan ngt resultat : ( Tips någon?

2:07 em  
Blogger helena said...

emelie: här är två på hqhair...
http://www.hqhair.com/code/products.asp?PageID=569&SectionID=541

http://www.hqhair.com/code/products.asp?PageID=569&SectionID=541&FeaturedID=3828&FeaturedProduct=5296&pID=1

Tycker att Face och MAC borde ha också, men jag har ju inte dem i stan så det var ett tag sen jag kollade på deras penslar.

5:02 em  
Anonymous Anonym said...

handlar du från amerikanska Ebay el svenska??

7:55 em  
Blogger helena said...

linda: jag har handlat både från amerikaner och britter.

9:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home