lördag, januari 21, 2006

Garnier Fresh

Har ni kollat in Garniers hudvårdsprodukter?
För ett tag sen köpte jag dagkrämen Fresh, den gröna. Jag var ute efter något billigt som jag kan ha då och då till vardags. Jag behöver krämigare varianter när jag ska "grunda" med diverse makeup produkter, men ska jag bara köra lite rouge och mascara så vill jag ha något som inte ger en fet hinna.
Jag är riktigt imponerad. Det här är en gelkräm som bara ger fukt. Ofta så tycker jag att den typen av produkter kan kännas lite klistriga på huden. Men med Garniers blir det bara lent. Jag behöver inte matta ner med puder utan kan lägga ett fast rouge direkt på. Precis vad jag var ute efter. Jag märker att det funkar bra i kombination med min MD-behandling också.
Jag gav 54,50kr på HM för min burk. Hur Garniers produkter för övriga hudtyper funkar vet jag inte, men med det priset vågar man ju testa.
För ett tag sen fick jag en fråga om hudvård för tonåringar. Det här kan nog vara ett alternativ. Särskilt om man inte gillar de där "t-zon krämerna" som ofta innehåller mattande ämnen som kan gryna till sig under makeupen.
Plus för den fräscha diskreta doften, lite gurka.

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag hålelr med den är faktiskt helt ok! Annars är min budgetfavorit (som jag gillar nsätan ännu mer) Nivea All day aqua

1:44 em  
Blogger ninni said...

Jag har supertorr hy, speciellt nu på vintern. Garnier Total Comfort funkar hur bra som helst för mig, jag använder både dag- och nattkrämen.

1:50 em  
Anonymous Anonym said...

För mig så funkar inte Fresh alls. Jag provade den och efter ca 2 veckor så ploppade det upp en massa finnar lite över allt i ansiktet. Får hålla mig till L300 från Apoteket.

3:15 em  
Blogger helena said...

Det är ju så, en del funkar det bra för och andra inte. Här är fördelen iaf att man inte blir ruinerad av att testa :)

4:51 em  
Anonymous Anonym said...

Garnier är verkligen super! Under vintern brukar jag använda Helena Rubensteins Hydra Genius men Total Comfort är betydligt mer prisvärd. (Dessutom luktar den godare.)

4:58 em  
Blogger schmut said...

jag brukar använda garnier på sommaren när man man behöver något lightare.jag gillar även deras anti-age tvättgel som egentligen är helt fel för mig, men känns go

7:22 em  
Anonymous Anonym said...

jag är "tonåring" ;) ioch när min hud var torr för ett tag sedan köpte jag hela serien (de rosa) med ansiktsvatten,rengöring och kräm. funkade helt okej men jag vet inte,kände sinte särskilt fräscht på nåt sätt..hellre lägger jag ut lite me rpengar på en bra kräm.

10:55 em  
Anonymous Anonym said...

håller tyvär inte alls med. jag testade hela den gröna serien, och fick klåda i ansiktet. inte bra.

11:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Visst är den bra. Jag använder den på sommaren när jag har solat. En dusch och ett riktigt tjockt lager Fresh så torkar inte huden ut och till det priset har man ju råd att slösa.

11:39 fm  
Blogger cherrybop said...

Själv har jag lite torr och känslig hud. Testade den rosa varianten, men det slutade med att jag fick lite utslag och den kändes inte alls fräsch tyckte jag.. men men.. det beror väl på vilken hudtyp man har (och hur känslig). Gillar också cremer som inte är så starkt parfymerade.

6:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har Garnier Fresh och jag gillar den jättemycket!

8:58 em  
Anonymous Anonym said...

Testa apotektets ansiktsgel...en ren fuktkräm. Fungerar super på mig iaf. Alla mina finnar försvann i princip över natten . Dessutom kostar den under 50 lappen.

9:34 fm  
Anonymous Anonym said...

annars är L300 den bästa budget hudserien tycker jag

4:58 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har provat deras blå tub som heter PureA och som ska motverka oren hy, tycker faktiskt att det blir bättre av den! Dessutom är doften sådär härligt nyduschad!
:-)
Katarina

9:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home