onsdag, januari 25, 2006

En dröm i rosa


The Supernatural fingerpaints - en multiprodukt för ögon, kinder och läppar, och duschkräm/shampo/badskum i doften Strawberry milkshake från Philosophy.

Garnier Soft, hudvård för torr och känslig hy, och Powder Blush från MAC.


Sweet Balm från Lancôme, ett jordgubbsdoftande läppbalsam, och Shimmer lip tint från Bobbi Brown i den nya färgen Posey Shimmer.

Eye Shadow Luxe från Too Faced i en jättesöt liten dosa. Crystal Radiance från Lumene, använd som highlighter eller blanda lite i din foundation för fin lyster.

17 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har Crystal Radiance kommit ut i handeln? Har sökt både på Kicks och Åhlens.

9:30 em  
Blogger helena said...

Nu blev jag lite osäker, men om jag inte blandar ihop den med en annan produkt så kikade jag på den i julas på Åhléns.

10:06 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har också sett till Crystal Radiance för ett tag sedan, fast då på Kicks.

5:46 fm  
Blogger nb said...

Åh vad lyckligt m allt rosa! Spec strawberry milkshake verkar vara ngt jag inte kan leva utan länge till...

8:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh, vilka läckra färger....men var kan man få tag på Bobbi Brown-smink här i Sverige? Kan man beställa det på nätet? Tänkte även höra om man kan köpa MAC-smink på nätet? Tack för en bra blogg!!

10:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad kul! Fler såna här temainlägg!

11:54 fm  
Blogger helena said...

Jag vill ha alla Philosophys smarriga duschkrämer, vilken lyx det skulle va :)

Bobbi Brown säljs inte i sverige, har inte heller hittat nån sajt som säljer det. På ebay kan man få tag i en hel del dock.
Mac tror jag inte heller säljs via nätet.

Det kan tänkas att det kommer fler temainlägg av den här typen. Det var kul att göra.

12:00 em  
Anonymous Anonym said...

Visst finns Crystal Radiance. Köpte den på Kicks för ett tag sen. Men den impade inte mycket på mig. Såg inte nån större skillnad.
Nu blir det till att hålla hårt i plånboken ett tag, jag laddar nämligen för London. Oj, då ska jag köpa Bobbi Brown.

4:23 em  
Blogger helena said...

Du får skriva en lista så du inte missar några godbitar :)

5:14 em  
Anonymous Anonym said...

Chrystal Radiance verkar bra. Har någon tips på någon annan liknanade bra produkt som ger lyster åt ansiktet?

9:39 em  
Blogger helena said...

Det finns gott om lysterprodukter. Har du t ex sett burkarna med highlighter som har en "puff" på som man applicerar med. Finns både hos Dior, Lancome och Clarins i lite olika nyanser.

10:52 em  
Anonymous Anonym said...

har du tips på var man ska lägga "lystret" för att ansiktet inte ska se blankt ut? alltså så att det inte ser blankt ut åt det feta hållet utan bara fint skimrande

1:11 fm  
Blogger helena said...

anonym: ja, det är en fin linje mellan att ha lyster och att se flottig ut :)
Punktvis så skulle jag satsa på att ha highlighter precis under ögonbryner, det ger ett lyft. För piggare blick kan man lägga lite i inre ögonvråna. Annars tycker jag främst det är kindens äpple som gäller, le och applicera på bulligaste delen. Lite på näsryggen eller en dutt i läppens amorbåge kan också vara fint.
Men inte allt på en gång då ;)

12:22 em  
Anonymous Anonym said...

tack tack:)!

10:20 em  
Anonymous Anonym said...

Bobbi Brown och mac går att beställa på www.nordstrom.com dom skeppar till Sverige mot frakt avgift.

11:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Hallå!

Hittade hit eftersom jag letar efter ett borstset från Bobbi Brown (även chocolate eye palette skulle inte vara så dumt att kunna få tag på...).
Har kollat upp nordstrom.com enligt tipset ovan och måste tyvärr meddela att de inte alls skickar beställningar utanför USA. Då återstår bara att testa en eftersändningstjänst väl, t ex myus.com. Är det något som testat detta och kan berätta hur det funkar?
Tack för en bra sajt!

4:16 em  
Anonymous Anonym said...

Finns det någonstans där man kan se olika nyanser av exempelvis Macs produkter ? Det är inte speciellt enkelt vid hemsidan som ni förmodligen är medvetna om :)

4:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home