fredag, januari 20, 2006

MD Formulations

Nu ska vi se om jag kan bli av med mina plitor med hjälp av MDs set för vuxen problemhy. Deras rengöring har funkat jättebra så jag är hoppfull.
Idag fick jag för tredje gången höra att det kan vara Cliniques hudvård som har sabbat balansen, att det har hjälpt mot det feta men samtidigt torkat ut ytan så porerna täpps till vilket snarare har lett till ännu fler plitor.
Jag har tyckt jättebra om min Superdefence, men när jag använt hälften av andra burken så hade min hy plötsligt förändrats totalt. Jag har trott att det var kylan som gjort att huden stramar. Men jag har samtidigt mer plitor och inflammationer än någonsin. Så har jag aldrig reagerat på väder och vind tidigare.

Anteckning till mig själv - använd hudvården som hudterapeuten rekommenderat, det ä r värt det!

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haft ungefär samma problem. Efter användning av alldeles för starka produkter var min hud istället knastertorr men full med plitor, dessutom är den superkänslig. Efter 1 månads användning av MDs produkter syns tydlig skillnad. Redan första dagen kändes det! Jag är fast...

4:57 em  
Anonymous Anonym said...

hej, kan du inte visa en bild på hela ditt ansikte en gång? man skapar ju en speciell föreställning när man läser och det skulle vara kul att se om den stämmer överens med verkligheten!
kanske i kombination med att visa olika make stilar mm på dig själv?

5:07 em  
Blogger helena said...

Får se om det blir mer hela bilder nån gång framöver. Jag är fortfarande rätt nöjd med min anonymitet :)

9:31 em  
Blogger Anna said...

Har själv råkat ut för liknande hudproblem efter att mina Juvena produkter tog slut under hösten. Provade allt möjligt, men inget har hjälpt riktigt. Hyn är superkänslig nu och jag får fullt av utslag på hakan. Har provat Dermalogica men det funkar inte alls. Vad kul att höra att MD kanske kan vara något - får testa det. Har även hört att Ole Henriksens produkter ska vara bra, men har ej provat än..

11:17 em  
Anonymous Anonym said...

Hej, bra köp! Har också serien för problemhy, jag älskar den. Hyn blir mycket slätare & känns len som en persika.

12:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har provat många av MD formulations produkter pga problemhy. Jag märkte ingen förbättring, snarare en försämring eftersom produkterna rensade hyn på djupet vilket gjorde att orenligheterna kom upp till ytan. Dyra var de också. Jag kanske ska nämna att jag använde den där rengöringen med AHA syra i.

9:44 em  
Anonymous Anonym said...

Var jag som skrev förra inlägget. Tänkte rekommendera en annan hudvårdsserie med naturliga ingredienser. Den serien är förvisso också dyr, men den är mycket dryg och har gett mig bättre hy! Kerstin Florian heter den! Jag har ansiktsmask, rengöring, ansiktsvatten och ansiktskräm.

9:48 em  
Blogger helena said...

Det är aha-syra i det jag använder också. Målet för mig är faktiskt att öppna och få upp orenheterna till ytan på så sätt kommer de ut. Jag har problem med djupliggande inflammationer som ger fula ärr när de brister.

11:02 em  
Anonymous Anonym said...

Hej, kul med tips mot dessa eviga finnar. Börjar närma mig 30, så jag tycker att jag borde vara av med dem nu. Kittet som du köpt från MD, var det små provförpackningar eller normalstora som räcker lite längre?

mvh
Lisa

2:27 em  
Anonymous Anonym said...

Varför inte testa Exuviance då? Av Neostrata som kom på och licensierar ut AHA-syra (till bl a MD Formulations) men använder en vidareutvecklad variant, PHA, i sina egna produkter? Kostar väl 300-400 per produkt, så de är billigare. Prova-på-kit som håller i 3 veckor får man för under 200 kr! Jag testar just nu.. verkar lovande.. Finns bara hos hudterapeuter.

3:16 em  
Blogger helena said...

Lisa: rengöringen var det lite mer av, men annars kan jag tänka mig att produkterna räcker i kanske 2 veckor.

6:42 em  
Anonymous Anonym said...

Vet att det säkert är längesen ni avslutade denna tråd men jag måste säga detta iaf. Jag hade väldiga problem med plitor och gick till hudterapeuten som rekommenderade md. Kändes hur bra som helst från början. Huden blev absolut bättre. Inte bra men bättre iaf. Men efter ca ett halvår så såg jag att de små linjerna i pannan plöstligt syntes väldigt bra. Likaså skrattrynkor vid munnen. Jag är 22. Bra? Knappast. Jag blev livrädd och kastade alltihop med en gång. Jag fortsätter hellre testa än att få rynkor vid tidig ålder. Så titta noga hur huden reagerar med md.

4:58 em  
Anonymous Anonym said...

ok, tre år senare kommer ytterligare kommentar... Men föregående talare varnar för rynkor, men då är frågan - använder du uv-filter ovanpå produkterna? Syrorna gör huden känsligare, vilket gör att man lättare får rynkor av exv sol och lysrör; uv-filter är därför ett måste!

9:33 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har kämpat länge med min vuxenakne och provat allt möjligt. Jag har märkt att det sämsta jag kunde göra var att köra behandlingar som var för just akne. Det har bara förvärrat och då har jag verkligen försökt att fortsätta i flera månader för att "ge det en chans", som hudterapeuterna sa. Det som har hjälpt och gjort att jag inte har i princip en enda finne idag är Md formulations produkter för känslig hy. Jag har flera ärr efter starka AHA-syrabehandlingar och de har blivit mycket mycket bättre tack vare att jag har använt Critical care skin repair complex. Om du har akne och inte väldigt fet hy som i mitt fall, utan snarare mot det normala/torra hållet så rekommenderar jag starkt att köpa startkitet Anti-redness kit och använda produkterna särskilt på vintern. Produkterna innehåller AHA-syra men är tillverkade för känslig hy vilket ger en skonsam hjälp mot oren hy.

4:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home