fredag, mars 17, 2006

Hyper Candy

Body Shops vårkollektion kallas Hyper Candy. Ett passande namn måste jag säga, men tyvärr inte i positiv bemärkelse. Jag får ravepartypiller-vibbar av det här.
Läppglansen är neonfärgade med mer fokus på metalliskt orange än rosa, sörjan ser rent giftig ut.
Skuggorna verkar dock bra. De känns som ett mellanting mellan kräm och mousse, och finns i tre nyanser; Blue Mint, Toffee och Chocolate. Lägg på riktigt tunt för att få en skir skimrande nyans, eller bygg på i lager för en intensiv look. Chocolate är riktigt snygg och användbar. Men 159kr för en skugga från Body Shop tycker jag är rätt mastigt.
Tredje produkten i kollektionen kallas Touchpad Bronzing, ett silkeslent highlighter rouge som ska kännas som en andra hud.
Förpackningen i modern (!?) pad-design har inbyggd spegel och ett doseringsfilter som ger lagom dos vid applicering. Applicera highlighter-rouget med en makeupsponge (!?) på kindben, svep försiktigt så att inga skarpa linjer syns.

De kromade förpackningarna ska kanske kännas lite ungt och modernt, men de är bara plastiga och rätt fula.
Usch, nu har jag varit negativ. Men jag fattar verkligen inte vem man vill nå med det här. Det är inte ens tacky på ett roligt sätt.

24 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hmm... jag läste någonstans att läppglanset faktiskt skulle se bra ut på, trots hur det ser ut i förpackningen.

Har du hört att L'oreal köpt Body Shop förresten?

6:20 em  
Anonymous Anonym said...

Hej.. På tal om ingenting.. Var inne på cubus idag och upptäckte att det fanns en tom hylla vid sminket där det stod mousse eyeshadow, eller nått liknande.. Så jag tror det är på ingång nu. :P

6:29 em  
Blogger helena said...

em: smaken är ju som baken, men jag tyckte inte det var särskilt snyggt.
Såg precis på ekonominyheterna att loréal köpt body shop.

fun: ja, hyllorna har funnits ett tag. Fick oroväckande nog höra av en expedit på åhléns idag att hon hört att de skulle dyka upp först vecka 15.

8:16 em  
Anonymous Anonym said...

Jag var in på bodyshop häromdagen och kollade på lipglossen. De var ju fantastiskt tacky och underbara! Nåja, jag kanske är lite väl kitsch för mitt eget bästa :p

8:26 em  
Blogger helena said...

Hej dilona! Vad kul att höra av dig :)
Lite tacky då kanske, men jag hade så gärna sett att de kört det fullt ut liksom. Jag tror inte syftet är att de ska vara tacky eller ens lite kitschigt.

8:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag väntar på alla nya färger ifrån Id´s make up, borde komma till veckan...det blir nått de!! Jag har sett bilder på superfina nya färger!

10:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej LgB!
Jag tycker att det skulle vara interessant att höra hur mycket pengar olika personer gör av med på smink per månad. Själv städade jag mitt badrumsskåp och blev förvånad över att jag har köpt läppglans för ca 2500:-

10:55 fm  
Blogger helena said...

Bra tips till nästa "veckans fråga".

10:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Någon som vet var man kan köpa det nya märket E funkhouser?

11:58 fm  
Anonymous Anonym said...

I göteborg då! Undrar även var man kan köpa nars i Göteborg?

12:00 em  
Anonymous Anonym said...

Anonym: NARS finns tyvärr inte i Svergie. Själv har jag turen som ska till NY i sommar :)

10:26 em  
Anonymous Anonym said...

Hmm, men var köper alla det omtalade rouget Nars Orgams?

12:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag handlar bara smink på body shop. Jag fattar faktiskt inte hur du tänker. 159kr är väl inte så dyrt? De testar faktiskt inte på djur. Men du kanske tycker det är helt ok att kaniner och marsvin plågas. Och vem fan är du att bestämma vad som är snyggt eller inte. Du är säkert bara för feg för att ha det där läppglanset på dig, beige passar väl dig bättre.

12:35 fm  
Anonymous Anonym said...

NARS finns på c/o Stockholm på Götgatan.

4:16 fm  
Blogger helena said...

Jag b e s t ä m m e r inte vad som är snyggt. Men jag har en åsikt som jag väljer att publicera i m i n blogg.
Du verkar ha en lite naiv inställning till body shop, som ju trots allt är ett stort internationellt vinstdrivande företag, ingen ideell liten verksamhet.

10:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Håller helt med dig angånde HYPER CANDY..inget som hamnar i min makeupbox..promise=)!

10:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Body Shop har helt tappat konceptet. Att köpas av Loreal, börja fylla produkterna med mineraloljor osv, snacka om att spårat ur! Hyper Candy känns bara fel och barbie i mina ögon, men vem vet? Kanske nästa Juicy Tube?

11:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Har BS verkligen mineraloljor i sina produkter?

4:54 em  
Blogger helena said...

b-m: det är ganska få märken som inte innehåller någon mineralolja alls. Men hur det ligger till med Body shops produkter vågar jag inte uttala mig om.

5:29 em  
Anonymous Anonym said...

fastän Loreal ska köpa bodyshop så kommer bodhyshop vara exakt likadan, loreal har nu t.o.m börjar funderat på att börja testa sina produkter på ett annat sätt och inte på djur.

Och nej, Bodyshops produkter innehåller inte mineraloljor eller några andra dåliga ämnen

9:27 em  
Blogger helena said...

Man ska väl alltid tänka kritiskt, och det rör sig trots allt om företag som vill tjäna pengar.

Många makeupmärken testar inte längre slutprodukten på djur, menar du att Loréal nu enbart ska använda sig av ingridienser som inte har djurtestats? Gäller detta även t ex Lancome och Maybelline som ju också ägs av Loréal?
Vad menar du med "dåliga" ämnen? Allt passar ju inte alla, man kan få allergiska reaktioner även av "naturliga" produkter.

Jag vill inte verka hård på nåt sätt men eftersom du skriver här som anonym och inte hänvisar till några källor, så ställer jag mig tveksam till den info du lämnar i din kommentar.

10:16 em  
Anonymous Anonym said...

anonym: i sånna fall ska du nog ta o läsa innehållsförteckningen på body shops produkter lilla vännen!

11:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej
SÅg att det var någon annonym som för ett tag sen frågade om E Funkhouser. Vart man kan köpa det. E Funkhouser säljs bara genom direktförsäljning, alltså inte i butik. Jag vet hur du kan komma över det om du eller någon annan är intresserad. Jag bor själv i Göteborg. Vet dock hur folk på andra orter med kan över detta märke.
Skriv ett inlägg här om ni vill ha mer info.
/Michelle

12:06 em  
Anonymous Anonym said...

Har aldrig sett att någon utav Body shops grejor innehåller mineral olja (brukar heta paraffinum liquidum, finns i billigare krämer, tex. Niva, Dove, etc...). Däremot innehåller ett flertal utav deras produkter Lanolin (fårullsfett), som också är tilltäppande. Undvik produkter som innehåller det i ansiktet... Googla mineralolja och lanolin...shenet.se har bra info...där får man veta vad det är man smörjer in sig med =(

12:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home