måndag, april 17, 2006

LgB testar Beauty Riot

Beauty Riot finns mängder av bilder på kändisar och deras frisyrer och makeuper. Man kan också hitta steg för steg instruktioner.
Jag testade ögonmejken Kiera Knightley hade på Oscars galan.


Har man bara koll på vad ögonlock och globlinje heter på engelska så är det smidigt att följa de olika stegen, och man får små tips och tricks hela tiden. Men jag hade gärna sett att man visade fler exempel på färger och produkter att använda och att bilderna på dessa var lite större och tydligare, för det är inte alltid så himla självklart vad man menar med nyanser som khaki och tan.


Sen tager man vad man haver, jag har använt:
Svart matt skugga från Lancôme, Color design nr 401 Smoking black.
Russian caviar, en mörkt mullvadsbrun matt skugga från FACE.
Make Up Stores cyber shadow Cosmic, en gråvit lite skimring skugga.
Lancômes Léxtreme mascara.
Jag tycker det är snyggast att använda skuggan som eyeliner när mejken är ganska matt, det fixar man lättast med en fuktad tunn pensel.
Även den ljusa skuggan borde ha varit matt, men jag har ingen sådan så det fick gå bra ändå. Jag använde den precis under ögonbrynet, och till att blanda upp Russian caviar så den blev lite ljusare.

Alla kändisbilder är tyvärr inte särskilt aktuella eller bra, en del är så gryniga att det knappt går att urskilja hur mejken egentligen ser ut. Men Beauty Riot har en kul idé här.

19 Comments:

Blogger helena said...

ja, låna den du :)

4:26 em  
Anonymous Anonym said...

Vilket kanonresultat! DU är duktig du !!

5:21 em  
Blogger Mirja said...

Jättefint slutresultat. Jag blev oxå sugen på att prova. får se om jag har bra skuggor att leka med bara (brukar i vanliga fall vara lite mesig med mörka skuggor).

5:35 em  
Anonymous Anonym said...

Jättefint! Verkligen!

6:08 em  
Anonymous Anonym said...

Oj, riktigt fint! Ska kolla in Beauty Riot med en gång :)

6:42 em  
Anonymous Anonym said...

supersnyggt - som vanligt när det gäller dig =)

7:43 em  
Blogger helena said...

Tack! Kolla in där, det finns en del kul att inspireras av :)

8:17 em  
Anonymous Anonym said...

Jisses, du kan det där du det ser ju jag :)Jag önskar att jag hade lika "djup" globlinje som du, jag har otroligt svårt att sminka och få sotiga effekter.

9:08 em  
Anonymous Anonym said...

Jättesnyggt mejkat!! Själv lyckas jag aldrig få till sotade ögon, eftersom jag (liksom tjejen i förra inlägget) inte har någon tydlig globlinje....men det är ju alltid kul att inspireras!! Din sminkning blev ju dessutom mycket snyggare än Keira's! =)

9:18 em  
Anonymous Anonym said...

nån som testat MAC's Studio Finish Concealer? den har fått fina recensioner på makeupalley.com iallafall

10:06 em  
Blogger helena said...

maria o lina: jag har ganska "trötta" ögonlock så min globlinje är inte alls särskilt djup. Så där ser ni vad man kan göra med lite mejk :)
Tricket är att inte sudda den mörka skugga allt för mycket in i den ljusare som är på den rörliga delen av ögonlocket, utan mer uppåt istället. Lägger man sen lite skimmer mitt på den rörliga delen så förstärks kontrasten mellan locket och globlinjen.

vardag: sedär, då är du en bit på väg. Nästa vecka går vi vidare och snackar highlighters ;)

10:19 em  
Anonymous Anonym said...

Någon som kan tipsa om en bra ögonfransböjare?

10:25 em  
Anonymous Anonym said...

Avundsjuk på dig som kan sota så snyggt! DET är något jag skulle vilja gå på kurs och lära mig!

Anonym: Shiseido!

10:34 em  
Blogger Jessica said...

Riktigt snyggt! :)

Men vad målar du innanför nedre fransraden med?

1:09 em  
Blogger helena said...

jessica: Lancômes vattenfasta kholpenna

1:14 em  
Anonymous Anonym said...

Väldigt fin sotning, ska prova mig på det där.. även om jag brukar sota med mörk mörk brunt och svart ^^

10:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har övat och övat men jag får aldrig till det så fint, du är verkligen superduktig. I morgon ska jag minsann göra några försök. Jag tycker det är extra svårt att få det bra på nedre fransraden, särskilt efter några timmar då det bara ser trött ut.

Tack för din fina inspiration!

8:39 em  
Blogger helena said...

Eleonore: Testa att skugga med det mörka bara i ytterkanten vid de nedre ögonfransarna och övergå i en ljusare som får gå in mot ögonvrån, så blir det kanske inte så tungt.
Ett tips är att avsluta sotningen med lite skimrig skugga mitt på ögonlocket, det mjukar upp och är lite "förlåtande". Jag kör alltid på det om jag har lite bråttom eller inte har fått till det sådär klockrent :)

10:14 em  
Anonymous Anonym said...

Vet du vad Keira använde för läppglans till premiären ev Pirates of the caribbean 2???

10:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home