lördag, maj 06, 2006

Dove vs Hydracolor


Dove Lip Care vs Hydracolor Anti-age revitaliser
En jämförelse av två färgade läppbalsam i budgetklassen, Dove ca 35kr, Hydracolor ca 50kr.

Dove nr 601:
Söt lite knubbig hylsa, läppbalsamet är format som ett läppstift vilket alltid är toppen när det rör sig om färg som man vill ha på snyggt och precist.
Doften är helt ok, ganska diskret och ganska typisk för ett cerat.
Färgen är ljust rosa som drar lite åt aprikos. Resultatet blir lite för matt och nyansen är precis snäppet för ljus för att vara smickrande, det blir blekt och onaturligt på mig.
Konsistensen är grynig och jag tycker att produkten känns uttorkande.

Hydracolor nr 42:
Halvtråkig design som inte har ändrat form så länge jag kan minnas. Men läppbalsamet finns numera i ett par olika varianter, det här är "anti-age" och innehåller spf 8. Också denna har ett snedställt stift som är lätt att måla med.
Doften är svag, men det känns som ett litet misslyckat försök att få till nåt åt vaniljhållet.
Färgen är gammelrosa med aningens guldskimmer. Alldeles lagom i styrka och riktigt snyggt.
Konsistensen är mjuk och lagom fet, känns vårdande.

Hydracolor vinner med hästlängder, det är inte världens bästa läppbalsam, men man får mycket för pengen. Dove är bara ytterligare en dålig produkt i "billiga läppbalsam"-träsket.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var kan man få tag i Hydracolor månne? Kicks eller liknande?

12:13 em  
Anonymous Anonym said...

Jag Hydracolor volume, loooooooove it!

12:26 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har Hydracolor volume, loooooooove it!

12:26 em  
Blogger helena said...

lillis: jag vet att åhléns har det, säkert kicks oxå.

1:34 em  
Blogger Fru Choklad said...

Håller helt med! Dove är urkass. Precis som du säger så verkar det torka ut läpparna!

4:39 em  
Anonymous Anonym said...

Hur kan "lip care" torka ut läpparna. Är det mineraloljorna som spökar eller?
Jag fick ett sånt med senaste veckorevyn men inte öppnat det än.

9:40 em  
Blogger helena said...

li: vet inte vad den innehåller, men det är ju tyvärr inte helt ovanligt att cerat är uttorkande i längden. Men här kände jag av det direkt.

12:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home